کامپیوتر راهنمای آپولو؛ معماری و عملکرد / The Apollo Guidance Computer: Architecture and Operation

کامپیوتر راهنمای آپولو؛ معماری و عملکرد The Apollo Guidance Computer: Architecture and Operation

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Frank O’Brien
  • ناشر : Springer Praxis Books
  • چاپ و سال / کشور: 2010
  • تعداد صفحه : 458
  • شابک / ISBN : 9781441908766

توضیحات

طراحی یک ماموریت برای پرواز به ماه، نیاز به تنظیم و هماهنگ‌سازی طیف وسیعی از سیستم‌های فضاپیما دارد و به‌صورت دقیق‌تر بایستی به نیازهای پیچیده و اغلب متناقض اجزای آن رسیدگی شود.
بیش از هر سیستم دیگری در فضاپیمای آپولو، کامپیوتر راهنمای آن امکانات مورد نیاز برای سفرهای قمری را فراهم می‌سازد. در سال 1960 بیشتر کامپیوترها فضایی به اندازه یک اتاق را پر می‌کردند و از آنجایی که کامپیوتر آپولو بایستی فشرده و کوچکتر می‌بود، قدرت کمی را نیز ارائه می‌داد.
وقتی با سیستم‌های مدرن مقایسه می‌کنیم، چالش‌هایی همانند محدودیت‌های طراحی. وقتی با سیستم‌های مدرن مقایسه می‌کنیم، چالش‌هایی همانند محدودیت‌های طراحی کامپیوتر راهنمای آپولو و عدم سرعت نمایان می‌شوند. اما امروزه مهندسین نرم‌افزار و سخت‌افزار بر این مشکلات غلبه کرده و دستاوردهای آنان قادر به راهنمایی فضاپیماهای جدید و پیچیده بوده و امنیت محموله انسان به دور از زمین و در سفر به ماه تضمین خواهد شد.
این کتاب اولین تشریح و بررسی جامع کامپیوتر راهنمای آپولو بوده و با شروع از سازماندهی‌های داخلی تا رابط کاربر و نرم‌افزار پرواز پیش می‌رود. تاکید این کتاب بر مجموعه دستورالعمل‌ها، قابلیت اجرایی، و روش‌های دقیق ماموریت در مراحل پرتاب، فرود روی ماه و بازگشت به زمین است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری