شبیه‌سازی‌های مونت کارلو در فیزیک آماری / A Guide to Monte Carlo Simulations in Statistical Physics

شبیه‌سازی‌های مونت کارلو در فیزیک آماری A Guide to Monte Carlo Simulations in Statistical Physics

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : David P. Landau , Kurt Binder
  • ناشر : Cambridge University Press
  • چاپ و سال / کشور: 2009
  • تعداد صفحه : 488
  • شابک / ISBN : 9780521768481

توضیحات

در مقدمه‌ی این کتاب آمده است: “از نظر تاریخی فیزیک به عنوان فلسفه‌ی طبیعت” شناخته شده است و تحقیقات آن کاملا به صورت نظری (فیلسوفانه) صورت می‌گرفت. با پبشرفت علم در نهایت آزمایشات تجربی وارد این حیطه شدند.
با وجود این همواره با محدودیت توانایی فیزیکدانان برای حل مسائل مواجه بوده‌ایم. تا اینکه با ظهور کامپیوترها آن‌ها توانستند مدل‌های خود را شبیه‌سازی کنند. مدلهایی که با روش‌های کلاسیکی رام نشدنی بودند.
در بسیاری از جهات کامپیوترها نمی‌توانند به فیزیکدانان برای ساخت یک مدل برای جنبه‌های مختلف یک پدیده یاری برسانند. آن‌ها فقط می‌توانند مدل‌هایی مشابه هم را بدون ساده‌سازی‌های ذاتی حل کنند. یعنی باید یک مدل اولیه را فیزیکدان برای آنها تعریف بکند.
در سال‌های اخیر سرعت و قدرت کامپیوترها به شدت افزایش یافته و باعث شده که شبیه‌سازی‌های کامپیوتری نیز به طور پیوسته بهتر و کارآمدتر شوند به طوری که شبیه‌سازی‌های کامپیوتری راهی جدید برای تحقیقات در فیزیک به شمار می‌آید.
در بسیاری موارد شبیه‌سازی‌ها یک مفهوم و پایه نظری را در تفسیر نتایج آزمایشات بدست می‌دهند. همچنین آمده است: این کتاب سعی کرده است تا مقدمه‌ای باشد بر روش‌های مونت کارلو برای دانشجویان فارغ التحصیل و پیشرفته لیسانس و محققینی که هنوز شبیه‌سازی با کامپیوتر را تجربه نکرده‌اند.
برنامه‌ها و مسائل این کتاب به زبان فرترن نوشته شده‌اند. نه به خاطر اینکه بهترین زبان علمی به شمار می‌آید، بلکه به این دلیل که زبانی فراگیر است و بسیاری از subprograms در مونت کارلو در فرترن نوشته شده‌اند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری