بیست هزار فرسنگ زیر دریا

بیست هزار فرسنگ زیر دریا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : ژول ورن
  • مترجم : حمید
  • ناشر : انتشارات اوریژینال
  • چاپ و سال / کشور: چاپ اول شهریور 1361
  • تعداد صفحه : 38

توضیحات

بیست هزار فرسنگ زیر دریا داستانیست، نوشته ژول ورن نویسنده علمی-تخیلی فرانسوی که برخی او را به حق پدر ادبیات علمی-تخیلی خوانده‌اند. ناگهان توجه جهان به اعماق آبها جلب می‌شود.مردم جهان متوجه موجود ناشناسی می‌شوند، که در اعماق آب‌ها زندگی می‌کند. عده‌ای گمان می‌کنند او یک کوسه بزرگ است، عده دیگری هستند، که معتقدند، او نوعی هیولای دریایی ناشناخته است. اما کمتر کسی می‌تواند تصورش را بکند، که آن موجود، وسیله‌ایست ساخته دست بشر.پروفسور آروناکس به همراه ندلند که صیاد نهنگ است، و یک دوست دیگر، با یک کشتی تحقیقاتی به جستجوی این هیولای زیر آب می‌روند. اما کشتی در اثر برخورد با آن موجود آسیب می‌بیند و پروفسور آروناکس و همراهانش، از یک زیردریایی سر در می‌آورند. چیزی که تا کنون مانندش را ندیدن و حتا تصورش را هم نکرده‌اند.

آنها با ناتیلوس سفر می‌کنند و شگفتیهای دنیای آب را می‌بینند، ودر همین حین با کاپیتان نمو، ناخدا و مالک ناتیلوس آشنا می‌شوند. پرفسور در عین حال که کاپیتان را تحسین می‌کند، اخلاقیات او را رد می‌کند، و فکر می‌کند برخورد او با مسائل دنیا درست نیست. پرفسور و همراهانش متوجه می‌شوند، چون از راز ناخدا نمو آگاه گشته‌اند، در واقع در ناتیلوس اسیر شده‌اند و دیگر نمی‌توانند به دنیای روی آب باز گردند، اما آنها حاضر نیستند، تا آخر عمر در ناتیلوس بمانند. در این داستان ناخدا نمو را بیشتر از زاویه دید و قضاوت پرفسور آروناکس و همراهانش می‌بینیم. آنها کاپیتان نمو را مردی کمابیش دیوانه و دنیا گریز می‌بینند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری