عالیجناب خاکستری: پژوهشی در زندگی سیاسی سید حسن تقی زاده

عالیجناب خاکستری: پژوهشی در زندگی سیاسی سید حسن تقی زاده

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : غلامحسین میرزا صالح
  • تعداد صفحه : 20

توضیحات

این پژوهش نگاهی تحقیقی و انتقادی به زندگی سیاسی سید حسن تقی زاده است. نویسنده سعی کرده ضمن نگاه انتقادی سیر تحول و تغیر تقی زاده را از نخستین مجلس شورای ملی تا تصدی مجلس سنا را بررسی کند. مجلس سنایی که به گفته خود تقی زاده در اولین مجلس شوارای ملی ضمانتی بود به مظفرالدین شاه برای برقراری مشروطه و مجلس مقدس!!! (گرچه هم تقی زاده و هم نویسنده به اشتباه این ضمانت نامه را به دوران مظفرالدین شاه تقلیل میدهند، در حالی که تصویب مجلس سنا در چند ماه بعد مرگ مظفرالدین شاه و در دوران سلطنت محمد علی شاه در بندی از بخش متمم قانون اساسی بر میگردد)
اوج مباحث این پژوهش به دوران سفارت و به ویژه وزارت تقی زاده در دوران پهلیو اول و دوم بر میگردد. و گرچه تناقضات روایت ها در همکاری تقی زاده در انجمنهای مخفی مجلس اول مبحثی است که همواره زبانزد اهالی تاریخ معاصر است. این فصل البته در نظر صالح دور نمانده.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری