موقعیت ما در نظام سیارات و ستارگان؛ درک مبانی ستاره‌شناسی از اکتشافات کهن / Our Place in the Universe: Understanding Fundamental Astronomy from Ancient Discoveries

موقعیت ما در نظام سیارات و ستارگان؛ درک مبانی ستاره‌شناسی از اکتشافات کهن Our Place in the Universe: Understanding Fundamental Astronomy from Ancient Discoveries

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Sun Kwok
  • ناشر : Springer
  • چاپ و سال / کشور: 2017
  • تعداد صفحه : 267
  • شابک / ISBN : 9783319541716

توضیحات

اگر تا به حال پیش ‌آمده که بخواهید اصول اولیه ستاره‌شناسی و حرکات ستاره‌ها را بدانید، مطالعه این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود. پروفسور سان‌‌‌ کوک با استفاده ازتصویرهایی که از مشاهده آسمان در نقاط مختلف زمین به‌دست آمده‌اند و نمودارهای ترسیم‌شده با ابزارها و متدهای ستاره‌شناسی کهن٬ این داستان را به شیوه‌ای جدید و سرگرم‌کننده بازگو می‌کند.
از آغاز تمدن انسان، مردم همواره از ساختار کیهان و موقعیت ما در نظام سیارات و ستاره‌ها در شگفت بودند. بیش از دوهزار سال قبل، اجداد ما دریافتند که فصول سال متفاوتند، زمین در فضا شناور بوده و ستاره‌هایی وجود داشتند که قابل رویت نبودند. آنها با مشاهده ستاره‌ها دریافتند که زمین گرد است. منجمان کهن با استفاده از ابزار‌آلات ابتدایی و علم ریاضیات، اندازه ماه و زمین٬ فاصله زمین تا ماه و طول ماه‌ها و سال‌ها را به‌طور دقیق محاسبه کردند.
منجمان یونانی با یک دستگاه پیشرفته به نام حلقه‌دار یا اسطرلاب گوی‌شکل٬ توانستند زمان طلوع و غروب خورشید را در روزهای مختلف سال و در نقاط مختلف زمین پیش‌بینی کنند. در سده‌های بعدی مدل‌های ریاضی برای پیش‌بینی ‌کردن حرکات مریخ، سازمان‌یافته‌تر شدند.
با مطالعه این کتاب درمی‌یابید که چگونه مشاهده‌گران باستان به این موفقیت‌های چشمگیر دست یافتند. کتاب حاضر با کمترین استفاده از ریاضیات، ردپای پیشینیان را دنبال می‌کند، سفرهای فکری آنها را در شرایط ساده توضیح می‌دهد و نتایج فلسفی این اکتشافات را کندوکاو می‌کند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری