جنبه‌های فیزیکی و شیمیایی نساجی رنگ‌رزی / Physico-Chemical Aspects of Textile Coloration

جنبه‌های فیزیکی و شیمیایی نساجی رنگ‌رزی Physico-Chemical Aspects of Textile Coloration

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Stephen M. Burkinshaw, Andrew Filarowski
  • ناشر : Wiley
  • چاپ و سال / کشور: 2016
  • تعداد صفحه : 648
  • شابک / ISBN : 9781118725696

توضیحات

تولید مواد نساجی شامل یک صنعت بسیار بزرگ و پیچیده است که از طیف وسیعی از انواع فیبر بهره می‌برد و انواع محصولات نساجی را تولید می‌کند.
همانطور که اکثریت بزرگی از این محصولات، رنگی هستند، عمدتا رنگ‌آمیزی منسوجات با استفاده از فرآیندهای رنگ‌رزی آبی، یک کسب‌وکار جهانی در مقیاس بزرگ می‌باشد که از روش‌های پیچیده برای پیاده‌سازی انواع مختلف رنگ‌ برای انواع مختلف مواد نساجی استفاده می‌کند.
کتاب جنبه‌های فیزیکی و شیمیایی نساجی رنگ‌رزی، روش جامعی از کاربرد شیمی فیزیک درگیر در رنگ‌رزی انواع الیاف عمده طبیعی، ساخت انسان و الیاف مصنوعی با انواع اصلی رنگ را ارائه می‌دهد. از موضوعات تحت پوشش این کتاب می‌توان به جنبه‌های اصلی ساختار فیزیکی و شیمیایی الیاف و رنگ‌ها، به‌همراه ساختار و خواص آب در ارتباط با رنگ‌رزی، رنگ‌رزی به‌عنوان حوزه‌‌ای از مطالعه، همچنین اصطلاحات به‌کار گرفته‌شده در تکنولوژی و علم رنگ‌رزی، دیدگاه معاصر نیرو‌های بین‌مولکولی و ماهیت تعاملات که می‌تواند میان رنگ‌ها و الیاف در یک سطح مولکولی اتفاق بیفتد، اصول بنیادی نظریه رنگ‌رزی که توسط ترمودینامیک و سینتیک جذب رنگ نشان داده شده است، توصیف دقیق مکانیسم رنگ‌رزی که قابل اجرا بر روی کوتون (و دیگر الیاف سلولزی)، پلی‌استار، پلی‌آمید، پشم، پلی اکریلو، نیتریل و الیاف ابریشم می‌باشد و رنگ‌رزی غیرآبی که با استفاده از هوا، حلال‌های آلی و مایع فوق بحرانی CO2 به‌عنوان جایگزینی برای آب به‌عنوان رسانه کاربردی، نشان داده شده است، اشاره کرد.
این کتاب به‌روز، توسط جداول، اشکال و تصاویر متعدد،‌ همچنین پانوشت‌ها و استفاده گسترده از ارجاعات به آثار منتشر‌شده، پشتیبانی شده است.
کتاب حاضر، یک مطالعه ضروری برای دانشجویان، مدرسان، ‌محققان و متخصصان حوزه رنگ‌آمیزی منسوجات می‌باشد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری