فیلم‌برداری روزمره؛ مستندهای مستقل در قرن بیست‌و‌یکم چین / Filming the Everyday: Independent Documentaries in Twenty-First-Century China

فیلم‌برداری روزمره؛ مستندهای مستقل در قرن بیست‌و‌یکم چین Filming the Everyday: Independent Documentaries in Twenty-First-Century China

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Paul G. Pickowicz, Yingjin Zhang
  • ناشر : Rowman & Littlefield Publishers
  • چاپ و سال / کشور: 2016
  • تعداد صفحه : 212
  • شابک / ISBN : 9781442270244

توضیحات

این کتاب پرفروش، بازار روبه‌رشد مستند مستقل چینی که مسلما جسورانه‌ترین نقش را در فرهنگ بصری چینی امروز ایفا می‌کند را مورد بررسی قرار می‌دهد.
نویسندگان کتاب دو زمینه را که به ترتیب در مطالعات چینی و مطالعات فیلم از اهمیت خاصی برخوردارند، بررسی می‌کنند:
۱- فیلم‌برداری روزمره در قرن بیست‌و‌یکم چین، برای رقابت در پیش‌نمایش و تنوع در سلیقه‌ها
۲- جستجوی زیبایی‌شناسی و اهمیت یادآوری آن در تجربه‌ای مستندگونه که توجه خاصی به هنرمندان دارد و شور و شعف مخاطبان را با به‌تصویرکشیدن تجربیات و محیط پیرامون آن برمی‌انگیزد. کتاب پیش‌رو با برجسته‌سازی رقابت در صنعت مستندسازی در چین علت cacophony of expressions که بخشی از آن شامل مقابله با طبقه ممتاز سلطه‌جوی این صنعت و بخش دیگر آن که تاکید بر مذاکره میان خود فیلم‌سازان مستقل است را کند‌و‌کاو می‌کند.
هدف نویسندگان ایجاد حرکتی برمبنای تحمیل یک حقیقت واحد نیست٬ بلکه ایجاد یک حرکت پویا و خلاقانه است که اجتماعی از تفاوت‌ها را پرورش می‌دهد و از نظرات متفاوت استقبال می‌کند.
مستند مستقل به معنای واقعی هدفی متحرک است، که زمانی که به حیطه کارگردانان٬ موضوعات زیبایی شناسی٬ موضوعات انسانی٬ مخاطبان و مرحله تاثیر‌گذاری می‌رسد باعث پیشرفت و گستردگی تنوع می‌شود.
نویسندگان کتاب، بر پتانسیل بسیار بالای تولیدات فرهنگی تاکید می‌کنند که ویژگی‌های غیر‌حرفه‌ای‌ها و آماتورها را در‌بر‌می‌گیرد و مستندهایی چون روز‌مرگی، جزئی‌نگری، عامه مردم، به ظاهر ملال‌آور و ظاهرا حاشیه‌ای را مورد تحلیل و بررسی قرار‌ می‌دهند.
کتاب پیش رو بر مسائل جامعه فعلی تاکید می‌کند و انتظار می‌رود بحث‌های پیرامون تحقیقات در حیطه زیبایی‌شناسی آن٬ برای خوانندگان علاقمند به فرهنگ٬ رسانه٬ سیاست و جامعه چینی جالب توجه باشد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری