قصه ها و افسانه های مردم ایسلند به روایت می و هالبرگ هالماندسان

قصه ها و افسانه های مردم ایسلند به روایت می و هالبرگ هالماندسان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : یون آرناسون

توضیحات

هویت یک ملت از هیچ طریقی به اندازه افسانه ها و روایات قومی و با قصه های عامیانه آن ملت معرفی نمی شود. چنین قصه هایی همه چیز را یکجا بیان می کنند. مردم سرزمین ایسلند شاید بیش از سایر مردمان، به کشورشان وابسته هستند. اگرچه جمع آوری و ثیت نظام بند قصه های عامیانه ایسلندی تنها از یک قرن پیش آغاز شده است اما این قصه ها ریشه هایی به قدمت گویندگانشان دارند. کتاب قصه ها و افسانه های مردم ایسلند به همت گریمسان (م 1860م) جمع آوری شد ولی او نتوانست حاصل زحماتش را ببیند و چاپ آن به عهده یون آرناسون افتاد. آرناسون نیز داستانهایی بر آن افزود و مجموعه 6 جلدی در ده بخش به چاپ رساند. داستانهای کتاب حاضر، برای سهولت در 4 بخش جنها و غولها (12 قصه)، اشباح و جادوگران (18قصه )، قدیسین و گناهکاران (10قصه ) و قصه های متفرقه (13 قصه) تقسیم شده است. این داستانها توسط می و هالبرگ هالماندسان به انگلیسی در سال 1986 برگردانده شد. محمود حبیبی آن را ترجمه کرده و انتشارات کتابهای کیمیا (هرمس) با همکاری مرکز بین المللی گفتگوی تمدنها، در سال 83 آن را منتشر کرده است. حق تکثیر: تهران: هرمس (کیمیا)، 1383
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری