آموزش سریع SQL

آموزش سریع SQL

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : وکیلی
  • چاپ و سال / کشور: تابستان 1385
  • تعداد صفحه : 10

توضیحات

در مدل رابطه‌ای داده‌ها، زبان ساختارمند پرسش‌ها یا اس‌کیوال یا ‌سی‌کوال ( Structured Query Language – SQL ) زبانی است بلندتراز مبتنی بر زبانکوتاه‌تراز و ریاضی جبر رابطه‌ای که برای ایجاد، تغییر، و بازیابی داده‌هاو نیز عملیات بر روی آنها به‌کار می‌رود. زبان SQL به سمت مدل شی‌گرا – رابطه‌ای نیز پیشرفت کرده‌است. اس‌کیوال برای کارهای ویژه و محدودی ( گزارش گیری از داده‌ها در پایگاه داده‌های رابطه‌ای ) طراحی شده‌است. برخلاف زبانهای دستوری مثل بیسیک یا سی که برای حل مسائل طراحی شده، SQL زبانی بر پایه اعلان است. زبانهای توسعه یافته‌ای مثل PL/SQL به دنبالکامل کردن زبان به هدف ایجاد زبان برنامه نویسی با حفظ مزیت‌های SQL می‌باشد. شیوه دیگر کار این است که به کدهای زبان برنامه نویسی اجازهدسترسی به پایگاه داده به کمک دستورات SQL داده شود مثلاً PostgreSQL بهتوابعش اجازه می‌دهد که درون کدهای Perl، Tcl و C نوشته شوند. گاهی بهشوخی گفته می‌شود که SQL نه ساخت یافته‌است، نه محدود به گزارش گیری‌ها و اصلاً یک زبان نیست !
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری