مهندسی و اخلاق

مهندسی و اخلاق

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کامران خداپرستی
  • تعداد صفحه : 11

توضیحات

نیاکان ما همواره به درستکاری و راستگویی شهره بوده اند. در جای جای شاهنامه، رادمردی و نیک اندیشی موج می زند. کلیله و دمنه از هند به ایران آورده و ترجمه شد تا در امور حرفه ای دولتمردان، مایه عبرت باشد. گلستان سعدی بابهایی مجزا در نصایح دارد. جان کلام اینکه ورق به ورق تاریخ و ادبیات ملی ایران مروج تعهد اجتماعی و منع عدول از وظایف حرفه ایست. ناگفته پیداست داشتن تعهدات حرفه ای، همبستگی حرفه ای، مسئولیت حرفه ای و به طور خلاصه" اخلاق حرفه ای" یکی از زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی جامعه است. در این نوشتار کوشش گردیده است به چرایی و چگونگی پیدایش اخلاق حرفه ای و رابطه آن با حرفه مهندسی و نیز اهمیت اخلاق در مهندسی به طور فشرده پرداخته شود و نمونه هایی از آیین نامه های اخلاقی نیز آورده شوند. امید است دست اندرکاران، به پی ریزی و ترویج اخلاق حرفه ای و اصلاح رفتارهای غیر استاندارد ارائه خدمات مهندسی بکوشند و همچنین در اولویت بندی برنامه های راهبردی خود، راهکاری بیندیشند تا مهندسان به ارائه خدمات استاندارد سوق داده شوند و با برداشتن موانع موجود و نیز یادآوری های پیوسته، فرهنگ بنیادین اخلاق حرفه ای را نهادینه کنند. ناگفته پیداست که در چند صفحه نمی توان تمام زوایای این موضوع مهم را بررسی کرد و موانع و مشکلات موجود و راههای برون رفت از آنها را شناخت بلکه کوشش مولف بر این است تا حساسیتها را نسبت به اهمیت اخلاق در مهندسی برانگیزد و از این طریق "رفتار مسئولانه اخلاقی" را تشویق نماید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری