بایدها و نبایدها در مقایسه فولادها

بایدها و نبایدها در مقایسه فولادها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کامران خداپرستی
  • تعداد صفحه : 6

توضیحات

فولاد طلایه دار تحولات قرن بیستم بوده است اما، نباید چنین پنداشت که عصر فولاد به پایان رسیده است. نود درصد تولید جهانی فلزات به فولاد اختصاص دارد و ویژگی منحصر به فردش درترکیب مشخصاتی مانند استحکام، چکش خواری، چقرمگی و قیمت ارزان، آن را بی جایگزین ساخته است. تولید جهانی 1344 میلیون تن (در سال 2007) دلیلی است بر این مدعا. ازآن روی که مقایسه استانداردهای مختلف فولادها علم دقیقی نیست، بزرگترین چالش پیش روی، تصمیم گیری درباره قواعد مقایسه خواهد بود. درباره جزئیات اینکه چرا یک فولاد با فولاد دیگری قابل مقایسه است، در کتابهای عمدتا مشابه موجود در بازار، توضیحی ارائه نشده است و فولادهای معادل در این کتابها به سادگی در جداولی درج شده اند. در این نوشتار به نکات مهمی که باید هنگام مقایسه فولادها در استانداردهای مختلف ملی و بین المللی مورد توجه قرار گیرند، پرداخته شده است و تفاوت بین " مقایسه ای " و " نزدیکترین انطباق "در ارزیابی استاندارد های فولادها، بررسی شده است. چند نمونه از تصمیم گیری نادرست که ممکن است به مقایسه نامناسب فولادها بیانجامد، آورده شده است. درپایان، پرسشهایی که هنگام مقایسه دو یا چند استاندارد فولاد می توانند مطرح گردند، معرفی شده اند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری