گریز به تاریکی

گریز به تاریکی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : آرتور شنیتسلر
  • مترجم : نسرین شیخ‌نیا (دانش‌پژوه)
  • چاپ و سال / کشور: سوم بهار 1395
  • تعداد صفحه : 339

توضیحات

آرتور شنیتسلر در مجموعه داستان «گریز به تاریکی» از روانکاوی بیشترین استفاده را برای تحلیل و خلق شخصیت‌هایی استثنایی کرده است. «گریز به تاریکی»، «مرده‌ها سکوت می‌کنند»، «مردن»، «جرونیموی کور و برادرش»، «دفترچه خاطرات ردگوندا» و «فرولاین الزه» عنوان شش داستان کوتاهی هستند که از آرتور شنیتسلر با ترجمه نسرین شیخ‌نیا به فارسی ترجمه شده‌اند.آرتور شنیتسلر یکی از بنیان‌های ادبیات مدرن و پیشرو زمان خود به شمار می‌رود. آثار او در فهرستی از مطرح‌ترین آثار ادبی دهه‌های پرتب و تاب پایان قرن ۱۹ اروپا تا چند دهه نخست قرن بیستم جای دارد. مدرنیسم او خاص خودش، در قالب داستان‌های کوتاه و داستانک و نمایشنامه و نوول ظاهر شده و برخلاف هم‌دوره‌یی‌های رمان‌نویسش، تولستوی و رومن رولان و توماس مان، علاقه‌یی به نوشتن رمان‌های بلند نداشت. شاید ذهن مدرن او در آن روزگار تناقض قوانین دست و پاگیر بورژوازی و شکوه و تجمل هنر و آغاز جنگ و فقر مردم، تنها قطع کوتاه را می‌پسندید. بیشتر قصه‌هایش در شهر وین و اطراف آن می‌گذرد و قهرمانان این داستان‌ها اغلب شهرنشین، دلزده از زندگی و در طلب مرگند.فیلم چشمان باز بسته استنلی کوبریک هم با نگاه به داستان " رویا" ی او ساخته شده است .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری