فونت فارسی، اردو، کردی و عربی حریر / Harir Font

Harir Font
فونت فارسی، اردو، کردی و عربی حریر

  • کاربرد : فونت فارسی، اردو، کردی و عربی حریر
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : فارسی
  • سیستم عامل : Windows-Mac-Linux
  • سال تولید : 2017

توضیحات

امروز با معرفی یکی دیگر از فونت های ویژه در خدمت شما هستیم. تایپ‌فیس حریر در سال ۲۰۱۱ در مسابقه‌ی لِتر ۲ توسط انجمن بین‌المللی تایپوگرافی به عنوان یکی از برترین تایپ‌فیس‌های دهه اخیر انتخاب شد و در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت هلندی تایپوتک برای فروش منتشر گردید. در نسخه‌‌ای که توسط شرکت تایپوتک منتشر شده است گلیف‌های لاتین نیز اضافه شده‌اند که توسط پیتر بیلیک طراحی شده است.

تایپ‌فیس حریر ‬برای وارد کردن اندازهٔ بصری به تایپ فارسی طراحی شده است؛ بدین معنا که برای اندازه پاورقی، متن و اندازه بزرگ و نمایشی، فونت‌های متفاوتی طراحی شده‌اند که در عین حال سبک مشترکی دارند. در هر فونت، خصوصیاتی اعمال شده است که تایپ‌فیس در آن اندازه، بهترین عملکرد خود را داشته باشد. به عنوان مثال در فونت پاورقی، ضعف‌ها ضخیم‌تر از فونت متن طراحی شده‌اند تا در اندازه کوچک به دلیل نازکی از بین نروند. همچنین در فونت پاورقی نقطه‌ها از هم فاصله گرفته‌اند و فاصلهٔ بین گلیف‌ها بیشتر شده است که متن نیز در اندازهٔ پاورقی به نسبت بلند‌تر به نظر می‌رسد. طراحی نسخهٔ بولد این تایپ‌فیس زیر نظر استاد صداقت جباری و با مشاورهٔ آقای دامون خانجانزاده به پایان رسید. تایپ‌فیس حریر دارای دو وزن است، معمولی و بولد که این دو وزن برای سه اندازهٔ بصریِ پاروقی، متن و نمایشی دوباره طراحی شده‌اند که در ‌‌نهایت شش فونت در این خانواده وجود دارند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری