Gaussian 09W 9.5 Revision D.01

Gaussian 09W 9.5 Revision D.01

  • 5.0 (2 رای)
  • کاربرد : نرم افزار مخصوص پژوهشگران و متخصصین علوم شیمی محاسباتی
  • نسخه :Version 9.5 Revision D.01
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows 32 & 64 Bit
  • تولید کننده : Gaussian
  • سال تولید : 2018

توضیحات

یک نرم افزار شیمی محاسباتی می باشد و شیمیست ها برای محاسبات مولکولی و سنتز مواد آلی و معدنی و همچنین سینتیک از آن استفاده می کنند.
فلسفه تئوری Gaussian بر این پایه استوار است که مدل های تئوری باید برای همه ی سیستم های مولکولی با هر اندازه و نوعی به طور یکسان قابل اجرا باشند. مدل های شیمیایی در Gaussian از ترکیب روش های تئوری با مجموعه های پایه حاصل شده اند. نرم افزار Gaussian قادر به پیش بینی خواص بسیاری از مولکول ها و واکنش ها می باشد.

محاسبات انجام شده توسط برنامه Gaussian بر روی سیستم ها می تواند مربوط به فاز گازی و یا محلول باشد و همچنین می تواند مربوط به حالت های پایه و برانگیخته باشد. بنابراین Gaussian می تواند به عنوان ابزاری قوی برای بررسی مکانیزم واکنش ها، سطوح انرژی پتانسیل، انرژی های برانگیخته و ... به کار رود.

به طور کلی در انجام محاسبات با نرم افزار Gaussian باید از همان ابتدا به دو مورد زیر توجه کرد:
1- هدف اصلی از انجام محاسبه:
در این جا منظور از هدف اصلی از انجام محاسبه این است که برای سیستم مشخص کنیم که چه کاری را باید انجام دهد، زیرا برای انجام هر نوع کار محاسبه ای، باید از دستورات مخصوص به آن استفاده کرد. مثلاً برای بهینه سازی از دستور opt استفاده می شود.

2- روش محاسبه ای:
روش های محاسباتی مختلفی برای انجام محاسبه وجود دارند که قبلاً توضیح داده شده اند. البته باید توجه داشت اگر روش خاصی تعریف نشود، این نرم افزار به طور اختیاری از روش HF استفاده می کند.

این نسخه هم دارای قابلیت پردازش موازی برای سیستم های با CPU چند هسته ای است و هم سیستم هایی با مادربرد Multiprocessor. به عنوان مثال در صورت نصب بر روی یک کامپیوتر شخصی با یک CPU چهار هسته ای (Core2Quad یا QuadCore ) سرعت اجرای برنامه شما چهار برابر می شود بدون اینکه نیاز به نصب هیچ برنامه دیگری پیدا کنید و یا اطلاعات دیگری نیاز داشته باشید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Gaussian:
- محاسبه انرژی های مولکولی و ساختمان
- انرژی و ساختمان حالت های گذار فرکانس های ارتعاشی
- خواص ترمو شیمیایی، انرژی واکنش
- مسیر واکنش ها
- اوربیتال های مولکولی
- بارهای اتمی
- پتانسیل الکترو استاتیک و دانسیته های الکترونی
- الکترون خواهی و پتانسیل یونیزاسیون
- اجرای بسیار سریع تر محاسبات فرکانس HF وDFT
- افزوده شدن تعداد زیادی روش DFT نظیر HSE ، wB97 ، m05/m06 ، double-hybrid B2PLYP و خانواده LC
- قابلیت محاسبه ROMP3 ، ROMP4 ،ROCCSD ، ROCCSD(T )
- قابلیت ترکیب ONIOM و PCM
- قابلیت ترکیب ONIOM و IRC
- و ...

Description

Gaussian 09 is the latest in the Gaussian series of programs. It provides state-of-the-art capabilities for electronic structure modeling. Gaussian 09 is licensed for a wide variety of computer systems. All versions of Gaussian 09 contain every scientific/modeling feature, and none imposes any artificial limitations on calculations other than your computing resources and patience.

The Gaussian 09 versions for Windows computers and Power-PC-based Mac OS X computers are known as Gaussian 09W and Gaussian 09M (respectively). Gaussian 09 for Intel-based Mac OS X computers is generally licensed in the same way as other Linux/UNIX versions. A single-CPU 32-bit version is also available as a shrink-wrap licensed product which is known as Gaussian 09IM.

All Linux/UNIX versions of Gaussian 09 can run on single CPU systems and in parallel on shared-memory multiprocessor systems. Gaussian 09W is available in separate single CPU and multiprocessor versions. Gaussian 09M is available in a single-CPU version only.

برای اطلاع از طریقه نصب به فایل How to Install.txt رجوع شود.

اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری