راهنمای مهاجرت به نرم افزار های متن باز

راهنمای مهاجرت به نرم افزار های متن باز

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مهندس جلال حاجی غلامعلی / مهندس احسان کشتکاری
  • چاپ و سال / کشور: فروردین 1385
  • تعداد صفحه : 138

توضیحات

نرم‌افزار متن‌باز (به انگلیسی: Open Source Software) به نرم‌افزارهایی می‌گویند که افراد می‌توانند در کد منبع آن‌ها تغییر ایجاد کرده و یا اشکالات (باگ) احتمالی آن‌ها را رفع کنند. این یک شیوه توسعه نرم‌افزار است که می‌تواند هم برای نرم‌افزارهای آزاد و هم برای نرم‌افزارهای با مالکیت انحصاری و تجاری به کار رود.
نرم‌افزارهای متن‌باز باید دارای ۱۰ تعریف زیر باشند:
۱٫ توزیع مجدد آزاد : نرم‌افزار باید بدون نیاز به حق امتیاز یا هر گونه پرداختی برای فروش ، امکان توزیع به صورت آزاد را داشته باشد.
۲٫ کد منبع : کد نرم‌افزار باید شامل نرم‌افزار باشد و اجازه توزیع کد نرم‌افزار داده بشود ( برای مثال از یک صفحه وب قابل دانلود باشد )
۳٫ کار مشتق‌شده : اعمال تغییرات و کارهای بعدی روی نرم‌افزار امکان‌پذیر باشد و این نرم‌افزار جدید را بتوان تحت همان شرایط نرم‌افزار اولیه و اصلی تکثیر کرد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری