Lynda - Unity 3D Essential Training

Lynda - Unity 3D Essential Training

  • کاربرد : دوره های آموزشی یونیتی برای ساخت بازی های سه بعدی
  • نوع فایل : فیلم آموزشی
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
  • تولید کننده : Lynda
  • سال تولید : 2018

توضیحات

یونیتی امکانات و قابلیت های زیادی در زمینه توسعه بازی های موبایل در اختیار شما قرار می دهد. در ساخت بازی برای دستگاه های موبایل شما باید مواردی مانند رزولویشن صفحه نمایش، ورودی های خاص (مانند تاچ و داده های شتاب سنج) و عملکرد بازیکن هنگام بازی را در نظر بگیرید. به طور کلی یونیتی (Unity) جزو چهار موتور بازی ساز بزرگ می باشد. ساخت بازی با این موتور بازی ساز بسیار ساده است و بیشتر کار در محیط ویژوال انجام می شود، یعنی حدود ۸۰ درصد کار بدون کدنویسی انجام می شود و تنها حدود ۲۰ درصد کار کدنویسی است، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربران علاقه مند به بازی سازی شده است که علم زیادی در برنامه نویسی ندارند.
در دوره های آموزشی Unity 3D شما با قابلیت های اساسی و کلیدی این نرم افزار کاربردی قدرتمند آشنا می شوید.

عناوین آموزشی Lynda Unity 3D 3.5 Essential Training:
- درک نظریه طراحی بازی و سطح
- سازماندهی پروژه خود را در یونیتی
- ایجاد و تبدیل اشیاء
- تنظیم هندسه
- نقاشی در زمین، بافت و درخت
- تنظیم تنظیمات رندر
- واردات حوضچه ها
- ایجاد یک کنترل کننده شخص اول
- ساخت پرتابه با جاوا اسکریپت
- ایجاد مواد و سایه
- روشن کردن بازی
- کار با دوربین ها و نمایش های متعدد
- انیمیشن شخصیت ها و دارایی ها
- ایجاد آتش با سیستم ذرات
- مدیریت GUI (رابط کاربری گرافیکی)

عناوین آموزشی Lynda Advanced Unity 3D Game Programming:
- فعال کردن / غیرفعال کردن با اسکریپت
- ترجمه، چرخش و مقیاس دادن اشیاء با اسکریپت
- کار با ورودی ماوس و صفحه کلید
- اشکال زدایی
- ایجاد کنترل های GUI سفارشی مثل میله پیشرفت
- بارگیری دارایی ها با اسکریپت
- ذخیره بازی ها
- ایجاد پیش ساخته به صورت پویا
- برقراری تماسهای راه دور از راه دور
- همگام سازی شی های تبدیل
- پیدا کردن کد آهسته
- بهینه سازی دسترسی به داده ها
- گسترش ویرایشگر

عناوین آموزشی Lynda Unity 3D Essential Training:
- راه اندازی یک پروژه یونیتی
- سفارشی کردن UI
- ناوبری یونیتی
- صادرات و واردات دارایی برای یونیتی
- ایجاد و سازماندهی مواد جدید
- ایجاد، صادرات و وارد کردن prefabs
- ساختار سطح
- ایجاد و اجرای انیمیشن
- بهینه سازی برخورد
- روشنایی
- بسته بندی پروژه یونیتی خود

Description

Unity 3D 3.5 Essential Training:
This course is designed to provide new users with a strong design foundation in Unity 3D 3.5—a game engine for mobile and desktop games and real-time simulations—as well as an introduction to scripting and game functionality. Author Sue Blackman explores the major features in Unity and applies them in actual game situations. She shows how to add lights, texture, multiple views, and effects like fire and smoke to each scene and employ reusable assets. The end result is a sample game with a lush environment, fully animated characters, and some basic interactive gameplay.

Topics include:
- Understanding game and level design theory
- Organizing your project in Unity
- Creating and transforming objects
- Setting up the geometry
- Painting in terrain, textures, and trees
- Adjusting the render settings
- Importing terrains
- Creating a first-person controller
- Building projectiles with JavaScript
- Creating materials and shaders
- Lighting the game
- Working with cameras and multiple views
- Animating characters and assets
- Creating fire with particle systems
- Managing the GUI (graphical user interface)

Advanced Unity 3D Game Programming:
Unity is the number one game engine, the favorite of game developers working on iOS apps and console games alike. This course picks up the programming side of Unity, continuing where our other Unity courses leave off. Michael House concentrates on scripting, custom GUI controls, prefab customization, multiplayer networking features like chat, and optimizations that will make your game play better on mobile devices and desktops alike. Take a deep dive into Unity's controls and learn how to build more interactive, high-performance 3D games.

Topics include:
- Enabling/disabling with scripts
- Translating, rotating, and scaling objects with scripts
- Working with mouse and keyboard input
- Debugging
- Creating custom GUI controls like progress bars
- Loading assets with scripts
- Saving games
- Creating prefabs dynamically
- Making remote procedure calls
- Synchronizing object transforms
- Finding slow code
- Optimizing data access
- Extending the editor

Unity 3D Essential Training:
Unity is a powerful interactive development tool for mobile and desktop games and real-time simulations and visualizations. In this course, Craig Barr reviews techniques used in Unity visualizations and game development and introduces the basics of level design, lighting, materials, and animation. Craig shows how to set up a project, and reviews the Unity user interface. He demonstrates how to apply materials, add animation to bring your game to life, add postprocessing effects, and more. To wrap up, he covers how to package and build a playable game.

Topics include:
- Setting up a Unity project
- Customizing the UI
- Navigating Unity
- Exporting and importing assets for Unity
- Creating and organizing new materials
- Creating, exporting, and importing prefabs
- Level building
- Creating and implementing animation
- Optimizing collisions
- Baking lighting
- Packaging your Unity project
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری