پاسخ به سوالات قضایی مربوط به دادسرا

پاسخ به سوالات قضایی مربوط به دادسرا

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : معاونت آموزشی قوه قضاییه
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

توضیحات :  دادسرا محلی‌است در دادگستری و حوزه قضائی هر شهرستان که در معیت دادگاههای عمومی جزائی انجام وظیفه می‌کند و عهده دار کشف جرم، تعقیب متهم به جرم، اقامة دعوی و اعلام جرم از جنبه حق اللهی و حفظ حقوق عمومی و حدود اسلامی، اجرای حکم و نیز رسیدگی به امور حسبی بر اساس مقررات قانونی می‌باشد که به ریاست دادستان اداره و به تعداد لازم دارای معاون، دادیار، بازپرس و تشکیلات اداری می‌باشد و در جرائمی که جنبه خصوصی دارد دادسرا با شکایت شاکی خصوصی شروع به تعقیب و تحقق می‌نماید. در حوزه قضائی بخش (دادگاه بخش) وظیفة دادستان را دادرس علی البدل بر عهده دارد. برچسب ها : . اقامه دعوی, امور حسبی, برگ دادخواست به دادگاه عمومی, جرم از جنبه حق الهی, حوزه قضایی, دادسرا, دادسرای نظامی, دادگاه کودکان, دادگاه مواد مخدر, دادگاه ویژه روحانیت, شورای حل اختلاف, گرفتن وکیل
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری