مبانی نجوم رادیویی

مبانی نجوم رادیویی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : نجوم رادیویی پارس سپهر
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

توضیحات :  تا پیش از سال 1933 که امواج رادیویی با منشا فرازمینی به طور کاملا تصادفی کشف شدند، مطالعه اجرام سماوی تنها در طول موج مرئی و به کمک تلسکوپ‌های نوری انجام می‌گرفت. اما از آن پس، بشر چشم خود را به  جهان رادیویی گشود و توانست با مطالعه و رصد رادیویی منابعی که در طول موج‌های مرئی، بسیار ضعیف و غالباً غیرقابل رصد بودند، اطلاعات بیشتری از جهان پیرامون خود به دست آورد. نجوم رادیویی به مطالعه امواج رادیویی که از منابعی ورای کره زمین منشا می‌گیرند، اطلاق می‌شود. میزان فرکانس یا طول موج دریافتی در زمین عمدتاً به دو عامل بستگی دارد: شرایط جوی و پیشرفت فناوری. جوّ زمین تنها امواج مرئی و بخشی از امواج رادیویی را از خود عبور می‌دهد. اجسامی که دمای حرارت آنها بین 3000 تا 10,000 درجه در مقیاس کلوین باشند، نور مرئی ساطع می‌کنند. از آنجایی که حسگرهای چشم انسان در اثر برخورد امواج مرئی تحریک می‌شوند، ما قادریم اجسامی را که از خود نور ساطع می‌کنند و یا قابلیت بازتابش نور را دارا هستند، بدون نیاز به ابزار خاصی مشاهده کنیم. به همین دلیل بود که علم ستاره‌شناسی در دوران باستان تنها بر اجسام قابل رویت مانند ستارگان، سیارات و اقمار آن‌ها و گازهای داغ تمرکز داشت. برچسب ها : . اجسام قابل رویت آسمان, امواج رادیویی, امواج مرئی, امواج نامرئی, پیشرفت در موج رادیویی, جو زمین, جو سیاره زهره, جو سیاره ناهید, حسگرهای چشم انسان, حیات فرازمینی, رصد رادیویی, ستارگان، سیارات و اقمار آن‌ها, سیاره سنگی فرازمینی, سیاره فراخورشیدی, سیاره های گازی, سیاره های ناشناخته, علم ستاره‌شناسی در دوران باستان, مشتری داغ, منشا فرازمینی, نجوم رادیویی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری