علم داده چیست؟

علم داده چیست؟

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

علم داده چیست؟ کتاب علم داده چیست؟ به معرفی و بررسی کامل اطلاعات در زمینه‌ی علم داده می‌پردازد. با توجه به حجم زیادی از داده‌ها که هر لحظه تولید می‌شوند، استخراج اطلاعات مفید از آن‌ها برای موفقیت در هر حوزه‌ی کاری لازم است. تمامی سازمان‌ها به دنبال دستیابی به سود بیشتر هستند، اما شرکت‌هایی که استراتژی‌های کارآمد را بر اساس اطلاعات تازه و مفید، فرموله می‌کنند، برنده این بازی خواهند بود. علم داده (Data Science) ترکیب کاملی از مهارت‌های کسب و کار، تحلیل و برنامه‌ریزی است که اجازه استخراج اطلاعات معنا‌دار از داده‌های خام و ساختار نیافته را می‌دهد. عبارت علم داده بیش از یک دهه است که موجودیت دارد. ویلیام کلیولند اولین کسی است که اصطلاح علم داده را در سال ۲۰۰۱ مطرح کرد. وی در مقاله‌ای با عنوان «علم داده: برنامه‌ای برای گسترش جنبه‌های فنی در رشته آمار» پیشنهاد کرد که علم داده به عنوان یک رشته مستقل شناخته شود. در بخشی از کتاب علم داده چیست می‌خوانیم: چرا باید از علم داده استفاده کنیم؟ در حالی که شرکت‌ها به دنبال این هستند که چگونه با حجم انبوهی از داده‌ها رفتار کنند و آن‌ها را قابل استفاده نمایند، علم داده بعنوان یک مفهوم انقلابی ظهور کرده و بازی را تغییر می‌دهد. علم داده به تدریج به یک ضرورت برای شرکت‌ها تبدیل می‌گردد تا فرصت‌های پنهان در اوضاع پیچیده کسب و کار را آشکار نماید. اما علم داده چگونه در این بازه زمانی کوتاه به چنین محبوبیت بزرگی دست یافته است؟ پاسخ را باید در عوامل زیر جستجو کرد: 1- پاسخ‌های دقیق: زمانی‌که استراتژی‌های تجارت به دقت پیش‌بینی شده باشند، بهتر فرموله‌بندی می‌شوند که این کار تنها از طریق الگوریتم‌های علم داده ممکن می‌گردد. تعداد زیادی از شرکت‌ها به کاربردهای علم داده پی برده‌اند و در صدد پیاده‌سازی این مفهوم برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان خود هستند. 2- توانایی تصمیم‌گیری بهتر: مطابق بررسی انجام شده در دانشگاه هاروارد، شرکت‌هایی که از داده‌های تحلیل شده استفاده کرده‌اند، بهتر به اهداف مالی و عملیاتی دست یافته‌اند. به‌علاوه، این شرکت‌ها تا 6 درصد سود بیشتری نسبت به رقبای خود کسب کرده‌اند. آن روزهایی که کسب و کارها به تصمیم‌گیری‌های تجربی تکیه داشتند گذشته است! امروزه، تحلیل داده‌های حجیم، سناریو را تغییر داده و شرکت‌ها از علم داده کمک می‌گیرند تا دلیل و منطق را قبل از تصمیم‌گیری‌های مهم، از دل داده‌ها استخراج کنند. 3- پی بردن به رفتارهای مهم تجارت: دانشمندان داده به داده‌ها نگاه می‌کنند، الگو را پیدا کرده و بر اساس آن پیش‌بینی‌ها را انجام می‌دهند. به‌منظور دستیابی به اهداف سازمانی، علم داده به اطلاعات موجود نفوذ کرده و رفتارهای قابل‌توجه را استخراج می‌کند تا بر اساس نیازهای سازمانی، استراتژی‌های مناسب اتخاذ گردند. کلمات کلیدی: داده شناسی، علم داده مفاهیم و مهارتها، رشته علم داده، علم داده pdf، کتاب علم داده رایگان، علم داده، علم داده چیست، آموزش علم داده، کتاب علم داده، چگونه می توان یک متخصص علم داده شد، مقاله در مورد علم داده، data science، برچسب‌ها: داده شناسی، علم داده مفاهیم و مهارتها، رشته علم داده، علم داده pdf، کتاب علم داده رایگان، علم داده، علم داده چیست، آموزش علم داده، کتاب علم داده، چگونه می توان یک متخصص علم داده شد، مقاله در مورد علم داده، data science
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری