برداشتی مردمی از فرهنگ

برداشتی مردمی از فرهنگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

برداشتی مردمی از فرهنگ کتاب برداشتی مردمی از فرهنگ گزیده‌ای از گفتگو با دکتر امیرحسین آریان‌پور در زمینه‌ی فرهنگ و تاریخچه‌ی آن است. در بخشی از کتاب برداشتی مردمی از فرهنگ می‌خوانیم: طبقات استثمارگر چون تکامل پیدا کنند، جهان‌گشا یا اصطلاحا امپریالیست می‌شوند. امپریالیسم بزرگ عصر ما امپریالیسم غربی است. امپریالیسم مانند طبقات استثمارگر، فریبکار است. امپریالیسم غربی از آغاز جار زده است که رهبر لیبرال تمدن بشری است و هر چه می‌کند، برای اعتلای بشریت یا رواج مسیحیت یا حفظ صلح یا تحکیم آزادی یا استیفای حقوق بشر است. امثال جان استوارت میل به نام لیبرالیسم اقتصادی، مدعی شده‌اند که در بازار آشفته‌ی‌ سرمایه‌داری، اصل «عرضه و تقاضا» با ایجاد رقابت، قیمت‌ها را تعدیل می‌کند و بدین وسیله بازار و نیز کل جامعه را از عدالت برخوردار می‌گرداند. اما به زودی با ظهور تراست‌ها و کارتل‌ها و کمپانی‌های چند ملیتی، اصل عرضه و تقاضا به ضد خود، انحصار تجاری تبدیل شد و دیکتاتوری سرمایه‌داران استقرار یافت. این دیکتاتوری لیبرال به انگیزه‌ی سود و با زور و خدعه، اقتصاد جامعه را به زیر سلطه درآورد. طبقات پایین را استثمار کرد، مخصوصا اقلیت‌های سیاسی و دینی و قومی و نژادی را مورد تحقیر و سرکوب قرار داد و با استفاده از افراد و هیأت‌هایی به صورت مبلغان مسیحی و بازرگانان و جهان‌گردان و محققانی که به بررسی اوضاع کشورها پرداختند و در پرتو همین بررسی‌ها، پایه‌های علم مردم‌شناسی را هم بنا نهادند، راه تجاوز خود را به جامعه‌های دیگر گشود و آنگاه دست به بمباران فکری یا به قول چینیان، مغزشویی (hsi- na0) زد و انبوهی از نیازهای بیهوده یا زیان‌آور را همراه با وسایل رفع آن‌ها به هر جامعه‌ای که توانست تحمیل کرد. امپریالیسم غربی اکنون به مرحله‌ی‌ کهولت رسیده و شاخص پرمدعای آن، ایالات متحده آمریکا از هر جهت دچار بحران شده است. فساد دولت، بی‌اعتباری بین‌المللی، پریشانی‌های اجتماعی مانند ناداری، بیکاری، بی‌خانمانی، تن‌بیماری، روان‌بیماری، انحرافات گوناگون، اعتیادها، گدایی، ولگردی، خانواده‌گریزی، جامعه ستیزی... کلمات کلیدی: تعریف فرهنگ و انواع آن، معنی فرهنگ، فرهنگ اجتماعی چیست، فرهنگ چیست pdf، فرهنگ چیست مقاله، تعریف فرهنگ pdf، مقاله در مورد فرهنگ، واژه فرهنگ چیست، تعریف فرهنگ و انواع آن، فرهنگ، مفهوم فرهنگ، فرهنگ چیست، برچسب‌ها: تعریف فرهنگ و انواع آن، معنی فرهنگ، فرهنگ اجتماعی چیست، فرهنگ چیست pdf، فرهنگ چیست مقاله، تعریف فرهنگ pdf، مقاله در مورد فرهنگ، واژه فرهنگ چیست، تعریف فرهنگ و انواع آن، فرهنگ، مفهوم فرهنگ، فرهنگ چیست
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری