شناخت سازهای ارکستر سمفونیک (سازهای زهی آرشه‌ای) - جلد اول

شناخت سازهای ارکستر سمفونیک (سازهای زهی آرشه‌ای) - جلد اول

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : تقی ضرابی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

شناخت سازهای ارکستر سمفونیک (سازهای زهی آرشه‌ای) - جلد اول کتاب شناخت سازهای ارکستر سمفونیک (سازهای زهی آرشه‌ای) - جلد اول به معرفی و بررسی سازهای زهی آرشه‌ای از جمله ویولن، ویولا، ویولن سل و کنترباس می‌پردازد. تمام سازهای زهی آرشه‌ای، مانند یک خانواده واقعی، ویژگی‌های مشترک بسیاری دارند و ساختمان و خواص آکوستیکی مشابه، تکنیک‌های مشترک و نیز برخی مشکلات و خصوصیات ویژه در آن‌ها دیده می‌شوند. صرف نظر از اندازه هر ساز که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، ساختمان همه سازهای این خانواده شبیه به ساختمان ویولن است. هر ساز از دو قسمت اصلی بدنه و دسته تشکیل شده است و معمولا هر دو قسمت از چوب ساخته می‌شوند. شکل کلی بدنه، به نحوی شبیه بدن انسان است. محل کشیدن آرشه روی سیم معمولا بین فضای خالی دسته و خرک است. در بخشی از کتاب شناخت سازهای ارکستر سمفونیک می‌خوانیم: ژته یا ریکو‌چت (jete (Fr) , ricochet (En: اجرای ژته معمولا با آرشه راست است. در این اجرا یک سوم بالای آرشه روی سیم برش می‌کند و یک گروه دو تا شش نتی را به صدا در می‌آورد. ژته با حرکت آرشه چپ غیرقابل اجرا است. اگر تعداد نتها در یک آرشه بیشتر از معمول باشد اجرای ژته ممکن نیست. معمولا در ارکستر پیشنهاد می‌شود بیشتر از سه نت پرش‌دار در یک آرشه نباشد. البته نوازندگان خوب و توانا قادرند بیش از سه نت را نیز در یک آرشه اجرا کنند. از آن‌جا که آرشه‌های ویولن سل و کنترباس کوتاه‌ترند، سه و یا حداکثر چهار نت را اجرا می‌کنند. کلمات کلیدی: موسیقی، دانلود کتاب موسیقی، دانلود کتاب ساز شناسی، دانلود کتاب شناخت ساز، سازهای ارکستر سمفونیک، ویولن، ویولا، ویولن سل، کنترباس، شناخت سازهای زهی آرشه‌ای، PDF کتاب سازهای زهی آرشه‌ای، کتاب موسیقی pdf، برچسب‌ها: موسیقی، دانلود کتاب موسیقی، دانلود کتاب ساز شناسی، دانلود کتاب شناخت ساز، سازهای ارکستر سمفونیک، ویولن، ویولا، ویولن سل، کنترباس، شناخت سازهای زهی آرشه‌ای، PDF کتاب سازهای زهی آرشه‌ای، کتاب موسیقی pdf
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری