چله‌کشی و بافت انواع گلیم

چله‌کشی و بافت انواع گلیم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

چله‌کشی و بافت انواع گلیم کتاب چله‌کشی و بافت انواع گلیم از مجموعه کتاب‌های کارگاهی ‌می‌باشد که به معرفی ابزار و مواد اولیه گلیم بافی و سپس آموزش مرحله‌ای و گام‌به‌گام آن می‌پردازد. در بخشی از کتاب چله‌کشی و بافت انواع گلیم می‌خوانیم: برای اجرای چله‌کشی، بهتر است دو نفر با یکدیگر همکاری داشته باشند. در دارهای بزرگ یک نفر نزدیک زیر دار می‌نشیند. فرایند چله‌کشی خوب وابسته به این فرد است و دیگری مسلط بر دار می‌ایستد (اما در دارهای کوچک یک نفر روبه‌روی دار و دیگری پشت دار می‌ایستد). نفر نشسته گلوله نخ تار را از زیر نخ زهوار پایینی و از روی نخ زهوار بالا رد می‌کند و به نفر دوم می‌دهد. نفر دوم از محل اولین علامت سیه‌بندی، با رعایت فاصله لازم برای تارهای شیرازه، گلوله‌ی چله را از روی سردار عبور می‌دهد و به صورت مستقیم به پایین هدایت می‌کند تا نفر نشسته آن را بگیرد. نفر نشسته، گلوله نخ چله را از پشت زیر دار عبور می‌دهد و به روی زیر دار هدایت می کند، کشش چله را تنظیم و سپس این بار گلوله را از روی نخ زهوار پایینی و از زیر نخ زهوار بالایی رد می‌کند و مجددا به نفر دوم می‌دهد. یعنی برخلاف دفعه‌ی قبل عمل می‌کند و به همین ترتیب گلوله نخ به صورت یک در میان از زیر و روی نخ‌های زهوار رد می‌شود تا چله به تعداد مورد نیاز کشیده شود. در حین چله‌کشی با رسیدن به علائم سیه‌بندی تعداد چله‌ها باید شمارش شود تا پراکندگی چله کشی بر اساس رج‌شمار مورد نظر درست باشد و به روی آخرین چله، مطابق بر هر واحد سیه‌بندی، علامت زده می‌شود تا واحدهای سیه‌بندی نسبت به هم مشخص شوند و شمارش چله‌های بعدی به سهولت انجام گیرد. کلمات کلیدی: دانلود کتاب آموزشی، کتاب گلیم بافی، آموزش بافت گلیم، آموزش بافت گلیم ساده در منزل، آموزش گلیم برجسته، آموزش بافت گلیم با قلاب، آموزش چله کشی گلیم، کتاب آموزش بافت گلیم ساده، کتاب گلیم بافی pdf، دانلود کتاب هنری، برچسب‌ها: دانلود کتاب آموزشی، کتاب گلیم بافی، آموزش بافت گلیم، آموزش بافت گلیم ساده در منزل، آموزش گلیم برجسته، آموزش بافت گلیم با قلاب، آموزش چله کشی گلیم، کتاب آموزش بافت گلیم ساده، کتاب گلیم بافی pdf، دانلود کتاب هنری
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری