زندگی‌نامه استیون هاوکینگ

زندگی‌نامه استیون هاوکینگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علیرضا حسن زاده
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

زندگی‌نامه استیون هاوکینگ کتاب زندگی‌نامه استیون هاوکینگ اثر علیرضا حسن‌ زاده به معرفی  استیون هاوکینگ، فیزیک‌دان، کیهان‌شناس و نویسنده‌ی بریتانیایی و بیان بخشی از زندگی وی می‌پردازد. استیون ویلیام هاوکینگ (Stephen William Hawking)، فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس، نویسنده بریتانیایی و وارث کرسی تدریس ایزاک نیوتون در هشت ژانویه ۱۹۴۲ در انگلستان به دنیا آمد و در چهاردهم مارس ۲۰۱۸ در منزلش واقع در کمبریج درگذشت. وی در سال ۱۹۶۳ به بیماری اسکلروز جانبی آمیوترومیک مبتلا شد که از هرگونه تحرک عاجز بود و از سیستم جدیدی که با استفاده از هوش مصنوعی تولید می‌شد برای صحبت کردن استفاده می‌کرد. کتاب " تاریخچه زمان" او با رکوردی ۲۳۷ هفته‌ای به عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی ماند. همچنین کتاب "طرح بزرگ" او با چاپ در اواخر سال ۲۰۱۰، پس از چند روز به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون تبدیل شد. در بخشی از کتاب زندگی‌نامه استیون هاوکینگ می‌خوانید: یکی از شگفتی‌های این آدم مفلوج و نحیف که به ظاهر باید موجودی تلخ و غم‌زده و منزوی باشد شوخ طبعی و شیطنت کودکانه اوست که به‌خصوص در برق نگاه هوشمندانه و رندانه‌اش دیده می‌شود. در حالی‌که اجزای چهره‌اش بی‌حرکت و فاقد هرگونه واکنش احساسی و عاطفی هستند اما چشمانش می‌درخشند. انگار به هزار زبان با مخاطب سخن می‌گویند. او به هیچ‌وجه خودش را منزوی نکرده است. به کنسرت و پارک می‌رود. در رستوران غذا می‌خورد. در انجمن‌های دانشجویان شرکت می‌کند، و سر‌به‌سر شاگردانش که همیشه او را سوال پیچ می‌کنند می‌گذارد. شیوه شیطنت‌آمیزش این‌ است که پاسخگویی را گاهی عمدا کش می‌دهد و در حالی‌که پرسش‌کنندگان پس از چند دقیقه انتظار پاسخ مفصلی را برای سوال خود پیش‌بینی می‌کنند با یک کلمه بله یا نه از کامپیوتر سخنگویش همه را به خنده می‌اندازد. این اعجوبه‌ی فاقد تحرک عاشق جنب و جوش و گشت و سیاحت است و تا کنون دوبار به سفر دور دنیا رفته و حتی از چین و دیوار باستانی آن دیدن کرده است. همچنین در صدها کنفرانس و سمینار علمی شرکت کرده است و به ایراد سخنرانی پرداخته است. که البته این سخنرانی‌ها قبلا در نوار ضبط و در روز کنفرانس پخش می‌شود. کلمات کلیدی: دانلود زندگینامه، دانلود pdf زندگی نامه استیون هاوکینگ، دانلود زندگی نامه استیون ویلیام هاوکینگ، دانلود زندگینامه استیون هاوکینگ، استیون ویلیام هاوکینگ، استیون هاوکینگ، استیون ویلیام هاوکینگ، Stephen William Hawking، زندگی نامه افراد موفق، دانلود زندگی نامه، Stephen Hawking، زندگی نامه استیون هاوکینگ، برچسب‌ها: دانلود زندگینامه، دانلود pdf زندگی نامه استیون هاوکینگ، دانلود زندگی نامه استیون ویلیام هاوکینگ، دانلود زندگینامه استیون هاوکینگ، استیون ویلیام هاوکینگ، استیون هاوکینگ، استیون ویلیام هاوکینگ، Stephen William Hawking، زندگی نامه افراد موفق، دانلود زندگی نامه، Stephen Hawking، زندگی نامه استیون هاوکینگ
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری