زندگی‌نامه آگاتا کریستی

زندگی‌نامه آگاتا کریستی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علیرضا حسن زاده
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

زندگی‌نامه آگاتا کریستی کتاب زندگی‌نامه آگاتا کریستی نوشته‌ی علیرضا حسن زاده به معرفی آگاتا کریستی پرفروش‌ترین نویسنده‌ی جهان و بیان بخشی از زندگی وی می‌پردازد. آگاتا کریستی نویسنده انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. او با نام مستعار مری وستماگوت (Mary Westmacott) داستان‌های عاشقانه و رومانتیک نیز نوشته است، ولی شهرت اصلی‌اش به خاطر ۶۶ رمان جنایی اوست. داستان‌های آگاتا کریستی(agatha christie) به خصوص آن دسته که درباره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح کردند. در بخشی از کتاب زندگی‌نامه آگاتا کریستی می‌خوانیم: در هشتم دسامبر ۱۹۲۶ وقتی در سانینگ دیل واقع در برکشر زندگی می‌کرد به مدت ده روز ناپدید گردید و روزنامه‌ها در این مورد جاروجنجال فراوانی به پا کردند. اتومبیل او در یک گودال گچ پیدا شد و خود او را نیز نهایتا در هتلی واقع در مروگیت یافتند. آگاتا اتاق هتل را با نام خانمی که اخیرا شوهرش اعتراف کرده بود با وی رابطه عاشقانه دارد کرایه کرده بود و در توضیح این ماجرا ادعا کرده بود که در اثر ضربه روحی ناشی از مرگ مادر و خیانت شوهر دچار فراموشی گردیده بوده است. در مورد این که آیا کل این ماجرا یک کار تبلیغاتی بوده است یا خیر، کماکان نظرات ضدونقیض‌اند. در آن زمان نگاه کلی مردم نسبت به ناپدید شدن آگاتا منفی بود و بسیاری بر این باور بودند که آن ترفند تبلیغاتی مبالغ قابل توجهی هزینه روی دست مالیات‌دهندگان کشور گذاشته است. در سال ۱۹۷۹ این ماجرای ناپدید شدن دست‌مایه فیلمی شد به نام آگاتا، که در آن وانسا ردگریو در نقش آگاتا کریستی ظاهر می‌شود. آگاتا در سال ۱۹۳۰ با باستان‌شناسی به نام سر ماکس مالووان که ۱۴ سال از او جوان‌تر بود ازدواج کرد و با او به سفرهای فراوانی رفت. رد پای این سفرها و شهرها و کشورهایی را که او از آن‌ها دیدن می‌کرد می‌توان در بیشتر داستان‌هایش که وقایع آن‌ها در کشورهای شرقی (خاور‌میانه رخ می‌دهند دید. ازدواج او با هالووان در ابتدا ازدواجی موفق و شاد بود. این ازدواج توانست با وجود ماجراجویی‌های عشقی خارج از ازدواج عالووان مدتی نسبتا طولانی دوام بیاورد.... کلمات کلیدی: دانلود زندگینامه، دانلود pdf زندگی نامه آگاتا کریستی، کریس گاردنر، agatha christie، زندگی نامه افراد موفق، دانلود زندگی نامه، زندگی نامه آگاتا کریستی، برچسب‌ها: دانلود زندگینامه، دانلود pdf زندگی نامه آگاتا کریستی، کریس گاردنر، agatha christie، زندگی نامه افراد موفق، دانلود زندگی نامه، زندگی نامه آگاتا کریستی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری