کنفوسیوس: مجموعه‌ی گفتارهای ارزشمند تاریخ

کنفوسیوس: مجموعه‌ی گفتارهای ارزشمند تاریخ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : یونس کیانی مهر
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

کنفوسیوس: مجموعه‌ی گفتارهای ارزشمند تاریخ کتاب کنفوسیوس: مجموعه‌ی گفتارهای ارزشمند تاریخ به قلم یونس کیانی مهر، مجوعه‌ای از سخنان ارزشمند فیلسوف بزرگ چینی،کنفوسیوس است. هنگام اشاره به فرهنگ سنتی چین، نام یک شخصیت در اذهان زنده می‌شود و او کسی جز کنفوسیوس نیست. در جامعه چین هیچکس به اندازه "کنفوسیوس" تاثیرگذار نبوده است. به همین دلیل هر کسی تا اندازه‌ای درباره او می‌داند و کم و بیش تحت تاثیر تئوری مکتب "کنفوسیوس" قرار گرفته است. در بیش از دو هزار سال گذشته اندیشه مکتب "کنفوسیوس" نه تنها زمینه‌های سیاسی و فرهنگی را شامل شده بلکه در فعالیت‌ها و شیوه‌های فکری هر چینی تاثیرگذار بوده است. بعضی دانشمندان خارجی اندیشه مکتب "کنفوسیوس" را اندیشه مذهبی چین می‌دانند. در واقع مکتب "کنفوسیوس" یکی از مکتب‌های قدیمی چین است و اندیشه‌ای فلسفه است و مذهبی نمی‌باشد. اندیشه کنفوسیوس نه تنها در فرهنگ چین تاثیرگذاری عمیق دارد، بلکه در بعضی کشورهای آسیا تاثیر گذاشته است. در بخشی از کتاب کنفوسیوس: مجموعه‌ی گفتارهای ارزشمند تاریخ می‌خوانیم: - هنگام فوران خشم به عواقب آن فکر کن. - انسان بزرگ همیشه به تقوا و پاکدامنی می‌اندیشد اما انسان معمولی در پی راحتی و آسودگی است. - پیمان دوستی را با مردی ببند که از خودت بهتر باشد. - مردی که کوه را حرکت می‌دهد با حمل صخره‌های کوچک شروع کرده است. - نگران نباشید که کسی شما را نمی‌شناسد؛در پی این باشید که با ارزش شناخته شوید. کلمات کلیدی: گفتارهای کنفوسیوس، تعالیم کنفوسیوس، جامعه چین، فرهنگ سنتی چین، کنفوسیوس، اندیشه های کنفوسیوس، کنفوسیوس pdf، سخنان کنفوسیوس، Confucius، سخنان کنفسیوس، کنفوسیوس کتاب، برچسب‌ها: گفتارهای کنفوسیوس، تعالیم کنفوسیوس، جامعه چین، فرهنگ سنتی چین، کنفوسیوس، اندیشه های کنفوسیوس، کنفوسیوس pdf، سخنان کنفوسیوس، Confucius، سخنان کنفسیوس، کنفوسیوس کتاب
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری