آشنایی با مبانی امنیت شبکه: امنیت اطلاعات

آشنایی با مبانی امنیت شبکه: امنیت اطلاعات

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : رمضان عباس‌نژادورزی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

آشنایی با مبانی امنیت شبکه: امنیت اطلاعات کتاب آشنایی با مبانی امنیت شبکه: امنیت اطلاعات (خلاصه و معرفی) اثر رمضان عباس نژاد ورزی و آتنا فرجی، براساس سر فصل جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات برای درس‌های آشنایی با مبانی امنیت شبکه، امنیت اطلاعات و امنیت شبکه در رشته­‌های کامپیوتر، IT و ICT تدوین شده است. امروزه اینترنت یکی از مهم‌ترین مدل‌های ارتباطی در آن، یعنی شبکه جهانی وب (World Wide Web)، تغییرات اساسی در زندگی و روابط بین انسان‌ها ایجاد کرده است. به طوری که در عصر اطلاعات، فعالیت‌­هایی از قبیل اطلاع‌رسانی، کسب‌و‌کار و تجارت، مدیریت و غیره به صورت مجازی انجام می­‌شوند. فضای مجازی، در معرض چالش­‌ها، آسیب‌­ها و تهدیدهای مختلفی از قبیل تخریب اطلاعات، جاسوسی، خراب­کاری، نقض حریم خصوصی، حملات انکار سرویس و دسترسی غیرمجاز است. از طرف دیگر، کلیه کاربردهای فناوری اطلاعات مانند دولت الکترونیک، کسب­‌و‌کار الکترونیک، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، سلامت الکترونیک و دیگر کاربردها نیاز به زیرساخت اینترنت و شبکه­‌های کامپیوتری دارند. بی‌شک هیچ‌یک از این کاربردها بدون وجود امنیت نمی­‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. ایجاد امنیت در شبکه­‌های کامپیوتری و اینترنت به امر خطیری تبدیل شده است، به طوری که در رشته­‌های فناوری اطلاعات (IT) و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) درسی به نام آشنایی با مبانی امنیت شبکه تدوین شده است. کلمات کلیدی: امنیت شبکه، امنیت اطلاعات، امنیت اطلاعات در شبکه، رمزنگاری کاربردی، مبانی امنیت شبکه، انواع امنیت شبکه، اموزش امنیت شبکه، رمزنگاری پیشرفته، امنیت در تجارت الکترونیک، دانلود کتاب امنیت شبکه های کامپیوتری، Network security، برچسب‌ها: امنیت شبکه، امنیت اطلاعات، امنیت اطلاعات در شبکه، رمزنگاری کاربردی، مبانی امنیت شبکه، انواع امنیت شبکه، اموزش امنیت شبکه، رمزنگاری پیشرفته، امنیت در تجارت الکترونیک، دانلود کتاب امنیت شبکه های کامپیوتری، Network security
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری