شعر نو برای مبتدیان جوان

شعر نو برای مبتدیان جوان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مسعود خیام
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

شعر نو برای مبتدیان جوان کتاب شعر نو برای مبتدیان جوان اثر مسعود خیام به موضوع شعر نو فارسی که یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای فرهنگی ما است،  می‌پردازد. در این کتاب ضمن بررسی مختصر شعر نو، آثار شاعران بزرگی چون نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، احمد شاملو، اسماعیل شاهرودی و نصرت رحمانی مورد نظر قرار گرفته است و چهار شعر از نادر نادرپور، فریدون مشیری، حمید مصدق و سیاوش کسرایی ارائه شده است. در قسمتی از کتاب شعر نو برای مبتدیان جوان می‌خوانیم: نیما استاد طبیعت‌گرا به شمار می‌رود. در شعر مهتاب که به تاریخ 1327 سروده شده باز هم خود نیما را در متن فضای سیاسی - اجتماعی آن روزگار می‌بینیم که با استفاده از طبیعت اطرافش تصویرهای زیبا می‌سازد تا بگوید که با چشم گریان، غم انسان‌های خواب آلود را می‌خورد. می‌ترواد مهتاب می‌درخشد شبتاب نیست یک دم شکند خواب به چشم کس و لیک غم این خفته‌ی چند خواب در چشم ترم می‌شکند نگران با من استاد سحر صبح می‌خواهد از من کز مبارک دم او آورم این قوم به جان باخته را بلکه خبر نازک آرای تن ساق گلی که به جانش کشتم و به جان دادمش آب ای دریغا به برم می‌شکند دست‌ها می‌سایم تا دری بگشایم بر عبث می‌سایم که به در کس آید در و دیوار به هم ریخته‌شان بر سرم می‌شکند می‌تراود مهتاب می‌درخشد شبتاب مانده پای ابله از راه دراز بر دم دهکده مردی تنها کوله بارش بر دوش دست او بر در می‌گوید با خود غم این خفته چند خواب در چشم ترم می‌شکند کلمات کلیدی: کتاب شعر، مجموعه شعر فارسی، اشعار سهراب سپهری، اشعار نیما یوشیج، شعر اجتماعی، شعر عاشقانه، شعر نو، مجموعه شعر، کتاب شعر نو، شعر فارسی، اشعار مهدی اخوان ثالث، اشعار فروغ فرخزاد، اشعار احمد شاملو، برچسب‌ها: کتاب شعر، مجموعه شعر فارسی، اشعار سهراب سپهری، اشعار نیما یوشیج، شعر اجتماعی، شعر عاشقانه، شعر نو، مجموعه شعر، کتاب شعر نو، شعر فارسی، اشعار مهدی اخوان ثالث، اشعار فروغ فرخزاد، اشعار احمد شاملو
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری