انقلاب صنعتی چهارم

انقلاب صنعتی چهارم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کلوس شواب
  • مترجم : ایرج نبی پور
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

انقلاب صنعتی چهارم کتاب انقلاب صنعتی چهارم اثر کلوس شواب می‌تواند ترسیمی فکورانه از چهارچوب‌های این انقلاب، برای شما عرضه نماید. جهان سه انقلاب صنعتی را در گذشته شاهد بوده است. نخستین انقلاب، در سال 1784 روی داد؛ زمانی که بشر توانست نیروی مکانیکی را رام سازد و به صورت نظام‌وار از جانوران دوری جوید. توسعه ماشین بخار، نقشی اساسی در این انقلاب ایفاء نمود. دومین انقلاب، در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، با ظهور اشکال نوینی از تولید محصولات صنعتی، خود را نشان داد. سامانه‌های دیجیتالی، ارتباطات مدرن و توسعه رایانه‌های مدرن، طلیعه‌دار انقلاب صنعتی سوم بودند که برای ما محصولاتی مانند تلفن‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی را به ارمغان آورند. درخشش این انقلاب، توأمان با اوج یافتن فناوری اطلاعات بود. انقلاب صنعتی چهارم را می‌توان با گستره‌ای از فناوری‌های نوین تعریف نمود. این انقلاب، جهان‌های فیزیکی، دیجیتالی و زیستی را به یکدیگر جوش داده و بر همه رشته‌ها، اقتصاد و صنایع، اثر خود را فرود می‌آورد. پایه انقلاب صنعتی چهارم، انقلاب دیجیتالی است که بر آن اساس شیوه‌های نوینی تدوین گردیده که فناوری‌ها می‌توانند در جوامع نفوذ یافته، لانه گزیده و حتی در بدن انسان، کاشته شوند. کلمات کلیدی: انقلاب صنعتی، نوآوری، تاریخ جهان، تکنولوژی و تمدن، پیامدهای انقلاب صنعتی، دستاوردهای انقلاب صنعتی، چهارمین انقلاب صنعتی، برچسب‌ها: انقلاب صنعتی، نوآوری، تاریخ جهان، تکنولوژی و تمدن، پیامدهای انقلاب صنعتی، دستاوردهای انقلاب صنعتی، چهارمین انقلاب صنعتی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری