چهل داستان و چهل حدیث از امام حسین (ع)

چهل داستان و چهل حدیث از امام حسین (ع)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عبدالله صالحی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

چهل داستان و چهل حدیث از امام حسین (ع) کتاب چهل داستان و چهل حدیث از امام حسین (ع) نوشته عبدالله صالحی به زندگی امام حسین (ع) و تولد حضرت و نیز برخی الطافی که خداوند در حق حضرت در کودکی داشت، می‌پردازد. و هم چنین برخی روایات درباره دوست کودکی حضرت که در کربلا کمر به کشتن امام نمود، همراه با احادیثی ناب از حضرت که شاید کمتر به آن پرداخته شده است. در قسمتی از این کتاب می‌خوانید: امام جعفر صادق علیه السلام حکایت فرماید: روزی در مراسم حج و طواف کعبه الهی، زنی چون دیگر مسلمان‌ها مشغول طواف کردن بود، در حالتی که دستش از آستین عبایش بیرون و نمایان بود، که ناگاه مرد بوالهوسی که او نیز مشغول طواف کعبه الهی بود چشمش به آن زن افتاد و دید که دستش نمایان است، نزدیک او آمد و دست خود را بر روی مچ دست زن کشید. در این لحظه به قدرت خداوند متعال دست مرد هوس باز به دست آن زن بی مبالات چسبیده شد، و هر چه تلاش کردند نتوانستند دست خود را از یکدیگر جدا سازند. افرادی که در حال طواف بودند، اطراف این زن و مرد جمع شدند و هرکس به نوعی فعالیت کرد تا شاید دست‌های این دو نفر را از یکدیگر جدا کنند، ولی سودی نبخشید، و در اثر ازدحام جمعت، طواف قطع گردید .و بعد از آن که ناامید گشتند، فقهاء و قضات آمدند و هر یک به شکلی نظریه‌ای صادر کرد: بعضی گفتند: باید دست زن قطع شود، چون دستش را ظاهر گردانیده و سبب فساد و گناه شده است .و برخی گفتند: بلکه مرد مقصر است، و باید دست او قطع گردد. و چون بین آن‌ها اختلاف نظر پیدا شد و نتوانستند این مشکل را حلّ نمایند، به ناچار در جستجوی اهل بیت و فرزندان رسول خدا صلوات اللّه علیهم اجمعین بر آمدند، و سؤال کردند که کدام یک از ایشان در مراسم حج مشارکت کرده است؟ گفته شد: حضرت ابا عبداللّه الحسین علیه السلام شب گذشته وارد مکّه شده است، و تنها او می‌تواند مشکل گشا باشد، پس شخصی را فرستادند تا امام حسین علیه السلام را در آن جمع بیاورد. وقتی حضرت ابا عبداللّه علیه السلام در آن جمع حضور یافت، امیر مکّه خطاب به حضرت کرد و گفت: یاابن رسول اللّه !نظریه شما درباره این مرد و زن تبه کار چیست؟ حضرت رو، به جانب کعبه الهی نمود و دست‌های خود را به سمت آسمان بلند کرد و دعائی را زمزمه نمود، و چون دعای حضرت خاتمه یافت دست مرد از زن جدا شد. امیر مکّه پرسید: اکنون آن‌ها را چگونه مجازات کنیم؟ امام حسین علیه السلام فرمود: دیگر مجازاتی بر آن‌ها نیست، زیرا خداوند توانا آن‌ها را مجازات نمود. کلمات کلیدی: حدیث، دانلود حدیث، حدیث از اهل البیت، امام حسین، سخنان امام حسین، درباره امام حسین، زندگینامه امام حسین، زندگی نامه امام حسین، احادیث امام حسین، برچسب‌ها: حدیث، دانلود حدیث، حدیث از اهل البیت، امام حسین، سخنان امام حسین، درباره امام حسین، زندگینامه امام حسین، زندگی نامه امام حسین، احادیث امام حسین
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری