مروری بر زندگی، آثار و سخنان چارلز دیکنز

مروری بر زندگی، آثار و سخنان چارلز دیکنز

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد حیدری
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

مروری بر زندگی، آثار و سخنان چارلز دیکنز کتاب مروری بر زندگی، آثار و سخنان چارلز دیکنز نوشته محمد حیدری دربارهٔ چارلز دیکنز، یکی از مطرح‌ترین نویسندگان بریتانیایی است و به عنوان برترین نویسنده دورهٔ ویکتوریایی شناخته می‌شود. معروفیت دیکنز تقریباً از تمامی نویسندگان قبل خود بیشتر بود و این موضوع بیشتر به این خاطر است که آثار او برای تمامی سلیقه‌ها جذابیت دارد. این نویسنده در حالی در سن پایین به موفقیت چشمگیر دست یافت که از تعلیمات رسمی مناسبی برخوردار نبود و شرایط خانوادگی خوبی نداشت. مسئله‌ای که در مورد آثار دیکنز وجود دارد این است که اگرچه کیفیت و فروش آثارش در طول دوران نویسندگی‌اش نوسان داشته است، اما هیچ یک از رمان‌هایش را نمی‌توان بی‌اهمیت و فاقد ارزش ادبی به حساب آورد. امروزه نیز محبوبیت او به خاطر جنبه‌هایی از رمان‌نویسی است که نویسندگان معاصر او کمتر به آنها پرداخته‌اند. غمخواری، ذکاوت و درکی که او در توصیف جامعهٔ خود و کاستی‌های آن به کار برده است، نوشته‌هایش را به آثاری غنی تبدیل کرده است و او را به عنوان یکی از قوی‌ترین‌های ادبیات قرن نوزدهم به عموم مردم شناسانده است. سبک نوشتاری او مملو از ابتکارهای زبان‌شناسی است و سبک ادبی به‌کار رفته در آثارش آمیزه‌ای از فانتزی و رئالیسم است. او از قوهٔ تخیل خود به خوبی بهره گرفته است. دیکنز در نامگذاری شخصیت‌ها نیز ابتکارات جالبی به کار برده است تا نام شخصیت‌ها نمایانگر نقش آنها در خط داستان باشد. از میان آثاری که به فارسی ترجمه شده‌اند، دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور تویست، داستان دو شهر،‌ سرود کریسمس و… را می‌توان نام برد. کلمات کلیدی: چارلز دیکنز، زندگینامه چارلز دیکنز، سخنان چارلز دیکنز، آثار چارلز دیکنز، برچسب‌ها: چارلز دیکنز، زندگینامه چارلز دیکنز، سخنان چارلز دیکنز، آثار چارلز دیکنز
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری