چند مقاله‌ی فلسفی - فیزیکی

چند مقاله‌ی فلسفی - فیزیکی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شیرزاد کلهری
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

چند مقاله‌ی فلسفی - فیزیکی بنظر میرسد که فیزیک و فلسفه دو قطب متضاد باشند، اما هر دو دائما سوال های مشابهی را مطرح می کنند. اخیرا، فیزیکدان ها به موضوع مدرن فلسفی با قدمتی بالاتر از صد سال برخورد کرده اند: غیر واقعی بودن زمان. اگر گذشت زمان تنها یک توهم باشد؟ جهان بی زمان جهانی دور از عقل نخواهد بود؟ اگر چه جهان بدون گذر زمان بنظر دور از عقل میرسد. ولی پیشگامان نامی فیزیک در تئوری ریسمان، مانند اد ویتن (Ed Witten) و برایان گرین (Brian green) این ایده را پذیرفته اند. واقعیت بدون زمان ممکن است کمکی برای از بین بردن تفاوت مکانیک کوانتم و فیزیک نسبیتی باشد. اما این سئوال باقی می ماند که ما چه حسی از آن جهان خواهیم داشت؟ اگر فیزیک هم به موهومی بودن زمان صحه گذارد، پس بدین معنی خواهد بود که فلسفه قادر بوده است از یک چنین مفهوم عجیب و غریبی پرده بردارد. کلمات کلیدی: فیزیک و فلسفه، دانلود مجموعه مقالات علمی، آلبرت اینشتین، فیزیک نوین، برچسب‌ها: فیزیک و فلسفه، دانلود مجموعه مقالات علمی، آلبرت اینشتین، فیزیک نوین
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری