معرفی جامع شهر مشهد

معرفی جامع شهر مشهد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد محمدی
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

معرفی جامع شهر مشهد براساس آمار به دست آمده می توان گفت به دلیل وجود بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) در این شهر، هر فرد ایرانی به طور میانگین هر سه سال یک بار با تور مشهد یا به صورت شخصی به مشهد مقدس سفر می کند. شهر زیارتی مشهد به عنوان کلان شهری بزرگ در شمال شرقی ایران قرار گرفته است و این شهر مرکز استان خراسان رضوی می باشد؛ شهر مشهد در دوره ی حکومت افشاریان (نادرشاه افشار، به عنوان بنیان گذار این سلسله)، به عنوان پایتخت کشور ایران بوده است. براساس سرشماری انجام شده ی نفوس و مسکن در سال 1385، کلان شهر مشهد با 2.410.800 نفر پس از شهر تهران،  به عنوان دومین کلان شهر پر جمعیت ایران شناخته شده است. در دوره حکومت پهلوی، تصمیم گرفته شده بود که کلان شهر مشهد به دو قسمت تقسیم شود؛ قسمت مذهبی – سنتی (مشهد رضوی) و قسمت توریستی – مدرن (مشهد پهلوی) که با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران این کار انجام نپذیرفت و شهر مشهد به صورت یکپارچه باقی ماند. کلان شهر مشهد سالانه پذیرای بیش از 32.000.000 زایر از داخل کشور و بیش از 1.000.000 زایر از خارج از کشور می باشد؛ و دلیل این اتفاق چیزی نیست مگر به واسطه ی وجود حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین امام بزرگ مذهب شیعه در این شهر کهن؛ شهر مشهد تنها در تابستان سال 1389 پذیرایی بیش از 13.000.000 زایر از داخل و خارج از کشور بوده است. کلمات کلیدی: شهر مشهد، آشنایی با شهر مشهد، استان خراسان، جاذبه های دیدنی شهر مشهد، حرم امام رضا، اماکن زیارتی شهر مشهد، برچسب‌ها: شهر مشهد، آشنایی با شهر مشهد، استان خراسان، جاذبه های دیدنی شهر مشهد، حرم امام رضا، اماکن زیارتی شهر مشهد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری