آشنایی با حملات مرد میانی MitM attack

آشنایی با حملات مرد میانی MitM attack

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : عادل پیری
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

آشنایی با حملات مرد میانی MitM attack حملهٔ مرد میانی (اغلب با مخفف MITM و همچنین با عنوان حمله ی bucket brigade یا گاهی اوقات با عنوان حمله ی ژانوس شناخته شده‌است.) در رمزنگاری و امنیت رایانه شکلی از استراق سمع فعال است که در آن حمله کننده اتصالات مستقلی را با قربانیان برقرار می‌کند و پیام‌های مابین آن‌ها را بازپخش می‌کند، به گونه‌ای که آن‌ها را معتقد می‌کند که با یکدیگر به طور مستقیم در طول یک اتصال خصوصی، صحبت می‌کنند؛ در حالی که تمام مکالمات توسط حمله کننده کنترل می‌شود. حمله کننده باید قادر به استراق سمع تمام پیام‌های رد و بدل شده مابین دو قربانی و گذاشتن پیغام جدید که در بسیاری از شرایط درست کار کند، باشد.(برای مثال، حمله کننده ای با حوزهٔ دریافت یک پیام Wi-Fi wireless access point، می‌تواند خودش را به عنوان یک مرد میانی جا بزند). یک حمله کننده ی مرد میانی در صورتی می‌تواند موفق شود که هر نقطهٔ انتهایی را با رضایت دیگری جعل هویت کند. این یک حمله (یا نبودِ) احراز هویت دو جانبه‌است. اکثر پروتکل‌های رمز¬نگاری شامل بعضی از اشکال احراز هویت نقاط انتهایی به خصوص برای جلوگیری از حملات MITM هستند. برای مثال، SSL می‌تواند یک یا هردو طرف را با استفاده از مجوز گواهی مورد اعتماد دو طرفه، احراز هویت کند. کلمات کلیدی: آشنایی با هک، هک کردن شبکه، حمله ی bucket brigade، امنیت رایانه، برچسب‌ها: آشنایی با هک، هک کردن شبکه، حمله ی bucket brigade، امنیت رایانه
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری