همه چیز در باره نحوه عملکرد نیتروژن اکسید در تقویت خودرو NOS

همه چیز در باره نحوه عملکرد نیتروژن اکسید در تقویت خودرو NOS

  • نوع فایل : مقاله
  • زبان : فارسی
  • تعداد صفحه : 15

توضیحات

نیتروژن اکسید N2O گازی بی رنگ، بی بو و غیر قابل اشتعال است N2O سمی نیست اما خنده آور است. یکی از موارد کاربرد N2O در تقویت خودرو است. نیتروژن اکسید یک سوخت نیست که با سوختن آن در موتور اتومبیل بتوان انرژی تولید کرد. این گاز وقتی وارد سیلندر میشود، به دلیل گرمای زیاد داخل محفظه به اتم اکسیژن و نیتروژن تجزیه میگردد. در این تجزیه پیوند بین اتم ها شکسته میشود. این عمل با گرفتن گرما از سیلندر همراه است در نتیجه دمای ٔ محفظه احتراق کم میشود. خیلی سریع اتم های فعال اکسیژن با هم ترکیب شده و مولکول O2 را به وجود می آورند. حال اگر ما مقداری سوخت اضافی وارد سیلندر کنیم میتوانیم با گاز اکسیژن حاصله، سوخت اضافی را بسوزانیم و نیروی بیش تری تولید کنیم .توجه داشته باشید که سوزاندن سوخت اضافی زمانی ممکن میشود که دمای سیلندر پایین باشد و ٔ تجزیه نیتروژن اکسید این حالت را فراهم میآورد .در این فرآیند گاز نیتروژن هیچ نقشی در انفجار نخواهد داشت ...!
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری