نوشتن در تاریکی

نوشتن در تاریکی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد یعقوبی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

نوشتن در تاریکی نمایشی از محمد یعقوبی است که در آبان و آذر ۱۳۸۹ پس از فراز و نشیب‌های بسیار و حذف صحنه‌ها و دیالوگ‌ها در سالن چهارسوی تئاترشهر بر صحنه رفت. این نمایش به دلیل استقبال مخاطبان در هفته‌های آخر در دو سانس اجرا می‌شد. چند دوست روزنامه‌نگار با هم به تعطیلات شمال می‌روند. سپس صحنه‌هایی از بازجویی نیما ، سفر شمال و سفر آلمان به تناوب اجرا شده و با صحنه با چشم‌بند یاران، پس از مرگ نیما پایان می‌یابد. این نمایش که پیش از این قرار بود با نام «ماهی دات بلاگفا» اجرا شود با ترفندهایی در شیوه اجرایی پس از شش بار بازبینی و با تغییر و حذف صحنه‌هایی از شورای نظارت مرکز هنرهای نمایشی مجوز اجرا گرفت. به گفته محمد یعقوبی، «پیش از این مشکلی که با شورا داشتم، در واژه ها بود. اما در این نمایشنامه ماهیت چند صحنه مشکل ساز شده بود. از من خواستند یکی از لوکیشن های اصلی ام را به دلیل این که تداعی گر مکانی واقعی در کشور ماست حذف کنم، بنابراین دیگر لب زدن یا عدد ۲۵ به دادم نمی رسید. موقعیتی بود که نمی دانستم با آن چه کنم. برای برخورد با ممیزی در این نمایش سراغ ویدئو پروجکشن رفتم . این ایده دو روز پیش از اجرا به ذهنم رسید. در شکل واقعی اجرا میان صحنه های شاد و پرنشاط شمال و صحنه های سنگین و پرسکوت علی سرابی و مهدی پاکدل نوعی تعادل برقرار شده بود اما با تغییراتی که در نمایشنامه ایجاد شد، این تعادل از میان رفت. بنابراین تلاش کردم با استفاده از پروجکشن و سکوت و سکونی که با آن ایجاد می شد، این تعادل را برقرار کنم.» تئاتر, دانلود نمایشنامه فارسی, روزنامه نگار, سالن چهارسوی تئاتر شهر, علی سرابی, ماهی دات بلاگفا, محمد یعقوبی, نمایشنامه اجراش شده, نمایشنامه زیبا, نوشتن در تاریکی, هنرهای نمایشی, ویدئو پروجکشن
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری