آموزش تنبک

آموزش تنبک

  • 2.5 (2 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : کریم طاهری
  • تعداد صفحه : 64

توضیحات

تُمبَک یکی از سازهای کوبه‌ای پوستی است و از نظر سازشناسی جزء طبل‌های جام‌شکل محسوب می‌شود که از این خانواده می‌توان به سازهای مشابه مانند داربوکا در کشورهای عربی و ترکیه و همچنین زیربغلی در افغانستان اشاره کرد. قدمت تنبک با نام‌های پهلوی دمبلک و تنبور به پیش از اسلام می‌رسد و طبق نظر دکتر معین دمبک صورت دگرگون‌شدهٔ همین نام است. تمبک در چند دهه اخیر پیشرفت چشمگیری کرده و به عنوان سازی تکنواز و مستقل مطرح شده است. این پیشرفت مرهون تلاش استادان این ساز است که در این میان نقش استاد حسین تهرانی به قدری اهمیت می‌یابد که از او می‌توان با عنوان پدر تنبک‌نوازی نوین ایران یاد کرد. در جهانی ساختن این ساز، مرحوم ناصر فرهنگ‌فر، مرحوم امیر ناصر افتتاح، استاد محمد اسماعیلی، پژمان حدادی و بهمن رجبی نیز نقش مهمی داشته‌اند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • حبیب کلهر
    (01:14)   1396/1/9
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    سلام.وقت بخیر.سایت بسیارجالبیه ولی حیف باشه که فقط به فکر پول هستید متاسفانه.بنده برای اولین بار قصد دانلود ۱ کتاب رو داشتم که ای پیغام رو از سایت شما دریافت کردم ( تعداد دانلود های شما بیش از ۵ باراست ۵۰۰۰ تومان شارژ کنید) من بار اول هست که به این سایت مراجعه کردم. مهم نیست اولی بار وآخرین بار م میشه

بارگزاری