پرورش و نگهداری فنج

پرورش و نگهداری فنج

  • 1.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسین معظمی
  • تعداد صفحه : 18

توضیحات

سِهرِه یا فنچ واقعی خانواده‌ای از پرندگانی دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی وقوی، و پر و بالی رنگارنگ هستند. در خارج از فصل زاد و ولد می‌کنند و دسته جمعی به سر می‌برند. نر و ماده تقریباً هم‌شکل نیستند. روی درختان، بوته‌ها، یا زمین لانه می‌سازند. در سهره راه راه نیز همانند طوطی استرالیایی ، جهشهایی که روی می دهد سبب ایجاد رنگهای جدید نمی شود، بلکه فقط شدت رنگهای بدن پرنده را کم و زیاد می کند. از جفت شدن سهره راه راه با سهره خاکستری معمولی ، نوعی به نام نقره ای و از جفت شدن سهره راه راه با سهره حنایی ، نوعی به نام کرم رنگ پدید می آید. در سهره راه راه هر یک از این رنگها در زمینه سفید پرهای پرنده ، به همراه نقش و نگارهای مختلف و متعددی خودنمایی می کنند.با وجودی که تعدادی از انواع این پرنده نظیر پرنده نوک طلایی حتی در حال حاضر نیز نایاب هستند، اما امروزه پرنده های دیگری مثل انواع تاجدار پراکندگی بیشتری یافته اند. در این پرنده نیز درست شبیه انواع (جهش یافته) مشابه سایر گونه ها ، پرنده های تاجدار را هیچ گاه با یکدیگر جفت نمی کنند. بلکه همیشه یک پرنده تاجدار را با یک پرنده فاقد تاج تلاقی می دهند. پرنده های تاجدار و انواع رنگارنگ را می توان با پرنده های مختلف از هر رنگی که باشد، جفت انداخت.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری