ایویوز / EViews Enterprise Edition 10.0 X64

EViews Enterprise Edition 10.0 X64
ایویوز

  • کاربرد : نرم افزار به کارگیری روش های اقتصاد سنجی
  • نسخه :Version 10
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows 64Bit
  • تولید کننده : IHS Global
  • سال تولید : 2017

توضیحات

EViews یکی از نرم افزارهای تخصصی در زمینه به کارگیری روش های اقتصاد سنجی، به ویژه روش های جدید آن می باشد. نسخه اولیه این نرم افزار توسط بانک جهانی در سال 1994 برای انجام تحلیل های اقتصاد سنجی به بازار ارائه شد و تاکنون نگارش های گوناگونی از آن عرضه شده است. از دید بسیاری از محققین اقتصاد سنجی، به کارگیری آسان روش های VAR (نامحدود و ساختاری) و مدل های ARIMA از مزیت های این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزار های مشابه است. به هر حال روشن است که چنانچه محققین اقتصادی بخواهند بطور جدی در زمینه تحقیقات اقتصادی فعالیت نمایند، ضروری است در کنار آموزش تکنیک های جدید اقتصاد سنجی با نرم افزارهای با قابلیت بالا نظیر EViews نیز آشنا گردند.

با توجه به گسترده شدن روز به روز علم اقتصاد و مدل های اقتصادی و پیچیدگی روابط بین متغیرهای اقتصادی، دیگر به هیچ عنوان امکان تحلیل و تخمین سیستم ها و مدل های اقتصادی بدون کمک گرفتن از نرم افزارها میسر نمی باشد. نرم افزار EViews اولین بار در سال 1994 به بازار عرضه شد و هدف از آن انجام عملیات اقتصادسنجی و تجزیه تحلیل آماری داده های اقتصادی بود. ریشه اصلی و وجه تسمیه EViews در حقیقت دو کلمه Econometric Views است که ترکیب این دو کلمه اسم این نرم افزار را نتیجه می دهد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار EViews:
- محاسبه سری های زمانی و ایجاد آن ها
- تخمین های خطی و غیرخطی سیستم معادلات ساده و سیستم معادلات همزمان
- رسم نمودارهای پراکنش دایره ای و میله ای و نقطه ای و دیگر نمودارهای کاربردی
- ایجاد بانک های اطلاعاتی
- تخمین مدل های اقتصادی به روش های MLE,Probit,Logit,3SLS,2SLS,TSLS,OLS,GLS که البته الگوریتم و برنامه ای که برای روش MLE نوشته شده است از کارایی کاملی برخوردار نیست و خطاهایی در تخمین مدل های غیر خطی دارد
- استفاده از ماتریس ها و توابع موجود در داخل نرم افزار
- تخمین مدل های اقتصادی با روش های VAR و VECM
- امکان تبادل اطلاعات با دیگر نرم افزارهای تحت ویندوز
- ایجاد بانک های اطلاعاتی
- آزمون های مختلف جهت دقت تخمین ها و بررسی وجود خطا، همبستگی، شکست ساختاری و ...
- امکان برنامه نویسی در محیط نرم افزار برای تحلیل سیستم های کلان اقتصادی

Description

EViews 9 Enterprise Edition is an enhanced version of EViews 8.1. The Enterprise Edition contains all of the features of EViews 9, plus support for ODBC and the proprietary data formats of several commercial data and database vendors.
Specifically, the Enterprise Edition allows direct access to ODBC databases or queries and provides transparent connection to Global Insight's DRIPro and DRIBase databanks, Haver Analytics DLX, FAME format databases, EcoWin databases, Datastream, FactSet, Moody's Economy.com, Macrobond Financial, CEIC. The familiar, easy-to-use EViews database interface has been extended to these data formats so that you may work with foreign databases as easily as native EViews databases.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری