آموزش ساخت کاراکتر با استفاده از بلندر / Packt Building a Character using Blender 3D

Packt Building a Character using Blender 3D
آموزش ساخت کاراکتر با استفاده از بلندر

  • 3.7 (3 رای)
  • کاربرد : آموزش ساخت کاراکتر با استفاده از بلندر
  • نوع فایل : فیلم آموزشی
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
  • تولید کننده : Packt Publishing
  • سال تولید : 2017

توضیحات

نرم افزار بلندر (Blender) یکی از محبوبترین برنامه های کاربردی مدلسازی و ساخت انیمیشن به صورت سه بعدی است که با حفظ سادگی رابط کاربری و در عین حال ارائه ویژگی هایی نظیر مانند پنل قدرتمند و حرفه ای، کاربرد آسان برای افراد مبتدی و حرفه ای، امکان ویرایش ویدیو و ... امکان ساخت انیمیشن به صورت سه بعدی را فراهم می کند. Blender امکان ایجاد طیف گسترده ای از محتوای دو بعدی و سه بعدی در زمینه های گسترده ای از مدل سازی های مربوط به بافت متن، نور، انیمیشن، ویدیو و Post Production را به شما ارائه می دهد. Blender از طریق معماری باز امکان همکاری cross-Platform، قابلیت توسعه پذیری و ایجاد یک گردش کاری یکپارچه را برای بکارگیری در پروژه های فیلم، انیمیشن و بازی سازی به وجود می آورد.
در دوره آموزشی Packt Building a Character using Blender 3D با اصول مقدماتی ساخت انیمیشن های سه بعدی و ساخت کاراکتر با نرم افزار بلندر آشنا می شوید.

سرفصل های دوره آموزشی Packt Building a Character using Blender 3D:
فصل 1: بررسی رابط کاربری
فصل 2: ساخت یک شی چند ضلعی ساده
فصل 3: ایجاد شخصیت سه بعدی
فصل 4: ساختن کاراکتر
فصل 5: اضافه کردن مواد و انیمیشن Keyframe
فصل 6: فرایند رندر را کشف کنید

Description

The purpose of this video course is to help you become familiar with 3D software and basic workflows, from concept to character to the final animation. The course will include different sections, each part adding an extra building block to the final product.

We start the course by fostering a basic understanding and appreciation for the software, including installation, shortcuts, and viewport/panel navigation; this will help you efficiently navigate between windows and panels, and move objects with basic shortcuts. Next, we move on to the basic setup for modeling a simple object, including setting up and scaling reference images appropriately and manipulating a base mesh to build a new, more complex object to model a simple object from a reference image. Next we delve into the base workflow for creating a new 3D character from scratch using reference images and, utilizing the skin modifier, we will create a base mesh for our character and then add extra details to make the mesh look better and more lifelike. The next topic we will look at is rigging—how it works and why it makes life easier for the animator. You will then create a simple rig for your character and apply simple weight painting techniques to clean up the model. For the next step we will learn about simple materials in the Blender internal render engine as well as keyframe animation, while also learning how to add color materials to different parts of a character mesh so that you have a good understanding of how the animation system and timeline work within Blender. Finally we will learn how rendering works, the different settings for outputting an image or video, and how to stitch an image sequence together into a video file that will help you better understand which output files to use, depending on the situation.
Table of Contents:
Chapter 1 : Exploring the Interface
Chapter 2 : Crafting a Simple Polygon Object
Chapter 3 : Creating a 3D Character
Chapter 4 : Building the Character Rig
Chapter 5 : Adding Materials and Keyframe Animation
Chapter 6 : Discover the Rendering Process

بخش های فایل

این فایل شامل 22 بخش می باشد که بخش های آن به صورت جداگانه در زیر آمده است.
Row Title Format Size Play Download
1 - Exploring the Interface
1 Basic Navigation and Shortcuts 37.35 MB DOWNLOAD
2 Installing Blender 13.73 MB DOWNLOAD
3 Object Manipulation 36.26 MB DOWNLOAD
4 The Course Overview 13.27 MB DOWNLOAD
2 - Crafting a Simple Polygon Object
5 Modelling a Simple Object 33.63 MB DOWNLOAD
6 Reference Images 16.04 MB DOWNLOAD
7 Using the Edit Mode 41.34 MB DOWNLOAD
3 - Creating a 3D Character
8 Adding Character Eyes 44.15 MB DOWNLOAD
9 Adding Character Limbs 52.00 MB DOWNLOAD
10 Advanced Modelling Techniques 54.99 MB DOWNLOAD
11 Modelling a Base Mesh 48.57 MB DOWNLOAD
4 - Building the Character Rig
12 Bone Weights 35.60 MB DOWNLOAD
13 Constraints and Shape-keys 32.75 MB DOWNLOAD
14 Rig Creation 37.80 MB DOWNLOAD
15 Rigging Theory 8.10 MB DOWNLOAD
5 - Adding Materials and Keyframe Animation
16 Adding Materials to the Character 33.65 MB DOWNLOAD
17 Basic Character Animation 29.86 MB DOWNLOAD
18 Camera Setup and Animation 19.49 MB DOWNLOAD
19 Shape Key Animation 10.19 MB DOWNLOAD
6 - Discover the Rendering Process
20 Basic Rendering Settings 21.48 MB DOWNLOAD
21 File Outputs 12.24 MB DOWNLOAD
22 Rendering and Exporting a Video 14.64 MB DOWNLOAD
شما می توانید مجموعه کامل بخش های این فابل را نیز به صورت مجموعه کامل دریافت نمایید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری