Digital Tutors - Unity Mobile Game Development Saving Data and Highscores

Digital Tutors - Unity Mobile Game Development Saving Data and Highscores

  • کاربرد : آموزش ساخت بازی موبایل با استفاده از نرم افزار Unity
  • نوع فایل : فیلم آموزشی
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
  • تولید کننده : Digital Tutors
  • سال تولید : 2012

توضیحات

فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development Saving Data and Highscores ، قسمت 10 از سری مجموعه 21 قسمتی آموزش و توسعه بازی های موبایل با نرم افزار بازی ساز Unity می باشد که توسط شرکت Digital Tutors تهیه و منتشر گردیده است . در این فیلم آموزشی شما با یکی از مهمترین مباحث بازی که ذخیره سازی و ارتقاء و استقرار به مرحله بالاتری است ، آشنا خواهید شد . Chris Glic ، مدرس فیلم آموزشی Unity Mobile Game Development Saving Data and Highscores ، به شما مباحثی همچون چگونگی زمانبندی برای ذخیره خودکار ، حرکت متن ، حرکت عکس ، مرتب سازی ذخیره و همچنین نمایش رتبه بندی ها به ترتیب امتیاز را آموزش می دهد و شما با وجود پروژه های تمرینی که به همراه این آموزش هست می توانید براحتی همزمان با دیدن فیلم آموزشی یه کارگاه عملی نیز داشته باشید تا در کمترین زمان این مباحث را فرا بگیرید .

Description

In this Unity tutorial, we’ll learn how to save data between play sessions with PlayerPrefs and create a highscore level for deployment to iOS or Android. Through these lessons we’ll learn how we can use the GUI class to draw various text and images on our screen. From there, we will examine time-saving techniques for placing our GUI elements with the inspector accurately. We'll learn how we can use arrays to store multiple pieces of data and how we can display lists using for loops. Then we'll refactor our array into a highscore class. With our display set up, we will learn the commands to access our player prefs and the logic we need to sort and store our data. Finally we'll see how we can use mobile keyboards and examine a faster method of saving data for mobile platforms. From basic preferences like display settings to more complex structures like high scores, it's important to understand how to save data after we close our game.

بخش های فایل

این فایل شامل 31 بخش می باشد که بخش های آن به صورت جداگانه در زیر آمده است.
Row Title Format Size Play Download
01 - فیلم های آموزشی
1 01. Introduction and project overview 5.86 MB DOWNLOAD
2 02. Examining our start scene and the scripts that are included 6.80 MB DOWNLOAD
3 03. Consulting our game design document to begin our script 18.31 MB DOWNLOAD
4 04. Using a GUI.Box function to draw our first highscore 7.82 MB DOWNLOAD
5 05. Using a Vector2 to offset our text placement for control 8.18 MB DOWNLOAD
6 06. Automatically centering our text using our Location class 18.30 MB DOWNLOAD
7 07. Creating a new GUI Style to format our text 8.79 MB DOWNLOAD
8 08. Using a built-in array to store multiple pieces of data 10.30 MB DOWNLOAD
9 09. Displaying our entire array using a For loop 8.96 MB DOWNLOAD
10 10. Adding a height offset to display all our names 13.35 MB DOWNLOAD
11 11. Refactoring our arrays into a class for easier organization 15.27 MB DOWNLOAD
12 12. Displaying our highscore array correctly over our graphics 13.22 MB DOWNLOAD
13 13. Saving game data using PlayerPrefs to store information 13.09 MB DOWNLOAD
14 14. Creating a testing interface to set PlayerPrefs data 10.71 MB DOWNLOAD
15 15. Synchronizing our PlayerPrefs with our local highscore class 26.20 MB DOWNLOAD
16 16. Synchronizing our Rounds and Kills data 16.45 MB DOWNLOAD
17 17. Scripting an add new highscore function 23.55 MB DOWNLOAD
18 18. Testing if we need to create a new highscore 7.74 MB DOWNLOAD
19 19. Moving our highscores down using a reverse For loop 21.98 MB DOWNLOAD
20 20. Inserting our highscores into our data correctly 10.98 MB DOWNLOAD
21 21. Letting the player enter their name using a GUI.TextField 20.09 MB DOWNLOAD
22 22. Using GUI.color to change our highscore text colors 11.72 MB DOWNLOAD
23 23. Creating flashing text using Mathf.PingPong and GUI.color 13.28 MB DOWNLOAD
24 24. Testing our Highscore Display script to find bugs 28.98 MB DOWNLOAD
25 25. Tracking game ID's to make sure we don't duplicate data 25.56 MB DOWNLOAD
26 26. Changing the location of our game ID check to remove bugs 20.82 MB DOWNLOAD
27 27. Using the iPhoneKeyboard class to get user input on Android 13.52 MB DOWNLOAD
28 28. Saving the PlayerPrefs data to disk in case our game crashes 11.31 MB DOWNLOAD
29 29. Using the PreviewLabs PlayerPrefs plugin for speed on mobile 20.84 MB DOWNLOAD
30 30. Examining the final game code in reference to the highscore system 14.20 MB DOWNLOAD
02 - فایل های تمرینی
31 project_files 12.46 MB DOWNLOAD
شما می توانید مجموعه کامل بخش های این فابل را نیز به صورت مجموعه کامل دریافت نمایید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری