احادیث قدسی

احادیث قدسی

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد انصاری
  • تعداد صفحه : 65

توضیحات

ادامه برنامه (کتاب) چهل حدیث قدسی می باشد که خود شامل 46 حدیث قدسی بر گرفته از کتاب "ای فرزند آدم" می باشد ،حدیث قدسی کلامی است که از سوی خدا به حضرت محمد (ص) وحی شده است.
کنار آیات قرآنی و احادیث معصومین (ع)، سخنان مذهبی دیگری هم هست که اصطلاحا به آنها «حدیث قدسی» گفته می‌شود و آنها عبارتند از جملاتی که توسط معصوم از خداوند نقل می‌شود، ولی جزء قرآن نیست. اینگونه احادیث به خاطر انتساب آن به مقام قدس خداوندی (حدیث قدسی) نامیده می‌شود. با بررسی این نوع احادیث، معلوم می‌شود که اینها بیشتر، موعظه‌ها و کلمات حکمت آموزی است که خداوند به وسیله آنها بندگان خود را ارشاد و راهنمایی کرده‌است، سبک و سیاق آنها غالبا عاطفی است و کلمه «عبدی» (بنده من) در آنها زیاد به چشم می‌خورد که اشاره به عنایت خاص خداوند بر بندگان خویش است که آنان را به خود نسبت می‌دهد و رابطه عاطفی با آنها برقرار می‌کند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری