تفسیر قرآن مجید: نسخه ی کمبریج (جلد اول)

تفسیر قرآن مجید: نسخه ی کمبریج (جلد اول)

  • 4.7 (6 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • به تصحیح : جلال متینی
  • تعداد صفحه : 821

توضیحات

این تفسیر که به تفسیر کمبریج معروف شده، اولین بار توسط ادوارد براون در سال 1894 میلادی معرفی شد. اصل نسخه ناقص است و تنها نیمه دوم آن در کتابخانه کمبریج وجود دارد که شامل مجلدات سوم و چهارم نسخه اصلی است. نویسنده این تفسیر کهن، نامعلوم است. تاریخ تألیف آن نیز به درستی معلوم نیست ولی از لغات آن می توان حدس زد که مربوط قرن چهارم تا ششم هجری و متعلق به خطه خراسان بوده است. این کتاب،‌ گذشته از ارزش تفسیری (که به صورت مزجی است)،‌ دارای کلمات و اصطلاحات محلی است که برای مطالعه در لهجه های قدیمی ایران بسیار سودمند و از نظر دستور تاریخی زبان فارسی نیز بسیار باارزش است. مصحح کتاب حاضر، دکتر جلال متینی در تصحیح متن نسخه کتابت شده در 628 هجری، از تفاسیر دیگر بهره برده و اختصاصات دستوری،‌ اسلوب نگارش، اختلاف قرائت قرآنی و کیفیت تفسیر را مورد مطالعه قرار داده و فهرست کاملی نیز از لغات و ترکیبات این تفسیر در پایان جلد دوم ترتیب داده است. جلد اول کتاب حاضر شامل تفسیر سوره های مریم تا صافات و جلد دوم شامل سوره های ص تا آخر قرآن است. انفصال و اتصال و املای کلمات بر اساس نسخه اصلی تصحیح شده است. این کتاب مهم و باارزش به همت بنیاد فرهنگ ایران در سال 1349 ش در ایران به طبع رسید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری