سوره روم

سوره روم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی شریعتی
  • تعداد صفحه : 36

توضیحات

متن این سخنرانی پس از پیاده شدن از نوار، توسط شخص استاد صحیح و تکمیل شده است.

دکتر شریعتی در این کتاب سوره روم قرآن کریم را تفسیر و تحلیل میکند؛ او درمقدمه میگوید:
«موضوعی که امروز برای سخن گفتن انتخاب کرده‏ام، بر اساس یک هدف و یک شعار کلی است که باید هدف و شعار همه‏ی ما بشود. این تنها سندی که داریم و تنها ریسمان استواری که هنوز از آسمان آویخته است و نیز تنها پایگاهی که همه‏ی رشته‏ها، شعبه‏ها و فرقه‏های پراکنده‏ی ما می‏توانند به آن برگردند و در کنار آن بایستند تا برادری پیشین را تجدید کنند، «قرآن» است. تنها سندی که نتوانسته‏اند کوچکترین خدشه‏ای در آن وارد کنند و یا کوچکترین تحریفی، چه کم و چه.. امّا به هر حال، آن‏چه که هست، و آن‏چه که برای همه‏ مسلمان‏های جهان وجود دارد، پیر و جوان، تحصیل‏کرده و عامی، شیعی و غیرشیعی، شرقی و غربی، هر کس، از هر فرقه‏ای و از هر نسلی و با هر بینش و فرهنگی که باشد، معتقد است که: "سنگ زیرین اسلام، قرآن است."
قرآن، علی‏رغم تمام توطئه‏هایی که در طول تاریخ شده تا مطرح نشود، محفوظ مانده و مطرح شده و تمام کوشش ما باید این باشد که قرآن را در جامعه مطرح کنیم.»
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری