وحی و نبوت

وحی و نبوت

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مرتضی مطهری
  • تعداد صفحه : 141

توضیحات

" نبوت " مجموعه‏ ای است مشتمل بر چهارده جلسه بحث و انتقاد انجمن‏ اسلامی پزشکان که در سال 1348 هجری شمسی ایراد شده و سخنران آن استاد شهید آیة الله مطهری بوده‏ اند . سبک بحث یک سبک ابتکاری است و در یک‏ قالب خاص مثلا قالب متکلمین یا فلاسفه جای نمی‏گیرد ، بلکه استاد شهید با توجه به احاطه خود بر نظرات متکلمین و فلاسفه در این باب و با توجه به‏ برخی علوم انسانی جدید مانند روانشناسی و با عنایت به شبهاتی که در این‏ باب هست ، یک طریق مخصوص را طی کرده‏ اند و البته سؤالاتی که در پایان‏ جلسات مطرح شده است در تعیین خط سیر بحث مؤثر بوده است . استاد شهید مطالب خود را در چهار بخش " راههای اثبات نبوت " ، " وحی " ، " معجزه " و " اعجاز قرآن " دسته ‏بندی کرده‏ اند و درباره‏ ماهیت " وحی " و ماهیت " معجزه " که معمولا کمتر بحث می‏شود ، به‏ تفصیل سخن رانده‏ اند . همان طور که خواننده محترم مطلع است ، این بحث در ادامه بحث توحید (که قبلا به چاپ رسیده است ) مطرح شده و به دنبال آن ، بحث " امامت و رهبری " در آن جلسات مطرح شده است ( که آن نیز قبلا منتشر گردیده است‏) و پس از آن مسأله معاد مورد بحث قرار گرفته است ( که همزمان با " نبوت " منتشر می‏گردد).
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری