رهنمودهای تقنینی جهت اجرای کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد

رهنمودهای تقنینی جهت اجرای کنوانسیون ملل متحد برای مبارزه با فساد

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • مترجم : حمید بهره مند بگ نظر
  • تعداد صفحه : 329

توضیحات

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد
کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد به عنوان اولین سند جامع بین المللی که به طور خاص فساد را مرکز توجه خود قرار داده است.جمهوری اسلامی ایران نیز از همان آغازین روز, یعنی نه دسامبر 2003 این سند را امضاکرده, خواستار اعلام تعهد بین المللی خود برای مبارزه با فساد بوده است. مجلس شورای اسلامی نیز برای الزامی کردن این تعهد,قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد را به تصویب رساند اما با توجه به ایرادات شورای نگهبان تصویب نهایی چند سال بعد صورت گرفت. بدین ترتیب پس از یکصد و بیست و نهمین کشور امضا کننده این کنوانسیون, جمهوری اسلامی نیز به آن ملحق شده است و در جهت همگرایی با سایر کشورها برای مقابله با فساد تعهداتی را بر عهده گرفته است که نیازمند قانون گذاری است. به همین دلیل, برای عملی شدن این تعهدات, بررسی دقیق مقررات کنوانسیون و الزامات مقرر در آن ضروری به نظر میرسد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری