اشطباهات لپی

اشطباهات لپی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : زیگموند فروید
  • مترجم : حسین آرومندی
  • تعداد صفحه : 19

توضیحات

من هیچ ادعایی مبنی بر اینکه هر اشتباه لپی منفردی که بوقوع می‌پیوندد واجد یک معنی است، ندارم – و برای منظورمان ما از این مباحث، نیازی هم نیست که چنین ادعایی داشته باشم – اگر چه، واجد معنی بودن را محتمل می‌دانم. این برای ما کافی است، اگر بتوانیم به چنین معنیِ نسبتاً شایعی در اَشکال گوناگون اشتباهات لپی، اشاره نمائیم. به علاوه، از این حیث، این اَشکال گوناگون اشتباه لپی، سلوک متفاوتی از خود نشان می‌دهند. موارد لغزش های زبانی و قلمی، و غیره، می‌توانند بطور محض با بنیانی فیزیولوژیکی رخ دهند. من نمی‌توانم باور داشته باشم که این موضوع در انواع مربوط به فراموشی (فراموشی نام ها یا قصدها، گژنهیدگی، و غیره) همواره اساس فیزیولوژیکی داشته باشد. بسیار محتمل است که مواردی از گم کردن وجود داشته باشند که بتوان آنها را از خطاها که در زندگی روزمره رخ می‌دهند، را می‌توان از دیدگاه ما، نگریست. از این پس هنگامی‌که از این فرض که اشتباهات لپی اعمال روانی ای هستند، برخاسته از تداخل بین دو قصد متقابل، باید محدودیت های ذکر شده در بالا را درنظر داشته باشید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری