علی حقیقتی بر گونه اساطیر

علی حقیقتی بر گونه اساطیر

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی شریعتی

توضیحات

. « یک آیه ای در انجیل هست که من خیلی دوستش دارم و فکر میکنم اگر همه انجیل تحریف شده باشد، این آیه اصیل است. زیرا بوی سخن یک پیغمبر را میدهد و تصور نمیکنم کسانی که به تحریف یک کتاب آسمانی میپردازند، این قدر شعور و ذوق داشته باشند که چنین جمله زیبایی بسازند. میگوید: « ای انسانها! از راه هایی مروید که روندگان آن بسیارند، از راه هایی بروید که روندگان آن کمند. » .. و علی (ع) این روح پر شگفتی که در همه ابعاد گوناگون و حتی ناهمانند بشری قهرمان است، امروز در میان شیعیان خویش چنین سرنوشتی دارد. (افسوس که چقدر زیباییها و عضمت ها در دست ملهایی که لیاقت داشتنش را ندارند، پایمال میشود.) و این امام راستین، شیر پیروز روزهای مدینه، و روح تنها و دردمند شب‏های نخلستان، که رسالت خاصی در تاریخ دارد، اکنون از همه‏وقت ناشناخته‏تر است و کاش ناشناخته می‏بود، که بدشناخته‏تر است. ای کاش علی را اصلاً نمی‏شناختیم، و محققان نخستین بار او را به ما می‏شناساندند. » حق تکثیر: از فوت مولف بیش از سی سال می گذرد
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری