انسان، حق، قضاوت و حقوق انسان در قرﺁن
- 5.0 (1 رای)
- نوع فایل : کتاب
- زبان : فارسی
- نویسنده : ابوالحسن بنی صدر
- چاپ و سال / کشور: سوم آبان 1383
- تعداد صفحه : 144
توضیحات
حقوق مادی و معنوی ذاتی انسانند. ادعای غرب که گویا حقوق انسان از « دست آورد » های غرب هستند، خود انکا ذاتی بودن این حوق بود. بعد از ١١ سپتامبر، واقعیت دیگری را آشکار کردند: قدرت نه با یک حق که با تمامی حقوق انسان تضاد دارد.بخاطر این تضاد است که قدرت مداردی نمی تواند حقوق را دادنی و ستاندین نشمارد.
چه کسى گمان مىبرد حقوق بشر از سوى کسانى انکار و نقض گردند که قرنها کارشان بعنوان استاد و شاگرد فقه، بحث از این حقوق بوده است؟ این پرسش کار پاسخ به پرسش دیگر را آسان مىگرداند و آن اینکه چرا حالا؟ چرا زودتر نکردیم ؟چون هیچگاه گمان نمىبردیم که تنى چند بنام فقه و بعنوان فقیه، نه تنها ستمهاى بى مانند مرتکب بشوند، بلکه منکر هر گونه حقى براى انسان بگردند و خود را منشاء اعطاء و سلب حق بشمارند.
چاپ دوم کتاب در زمانى انتشار یافت که کتاب، به پنج زبان دیگر، عربى، انگلیسى، آلمانى، ایتالیایى (خلاصه) و فرانسه منتشر شده بود. این امر گواهى بر نیاز اساسى به کتابهایى از این نوع است.
در این کتاب، ارتداد و « آیههاى شیطانى » را نیز موضوع بحث قرار گرفته است. با تحقیق در قرآن، سه ماده دیگر یافته و بر سى و هفت ماده حقوق بشر افزوده شده است.
به خوانندگان یادآور مىشوم که در کلام خدا، تناقض راه ندارد. بنابراین اگر تحصیل اصول راهنما و تشخیص امور واقع مشکل باشد، تحقیق در بود یانبود تناقض معنایى که به یک آیه نسبت مىدهند، با معانى آیههاى دیگر، بطور قطع مشکل نیست. به یمن این ضابطه، آیههاى قرآنى از معنى و تفسیر کردنها که بر مدار زور بعمل مىآیند، خلاص مىشوند. این کتاب هم دلیل بر اینکه در کلام خدا تناقض نیست و هم دلیل بر این که اگر نخواهند به ﺁیه های قرآن معانى را بدهند که ندارند، به معنى کردنهاى ضد و نقیض و تفسیرهاى من در آوردى نیاز نمی افتد .
امیدوارم هنوز و باز نایافتهها یافته گردند و بر این »یافته« افزوده شوند.
چه کسى گمان مىبرد حقوق بشر از سوى کسانى انکار و نقض گردند که قرنها کارشان بعنوان استاد و شاگرد فقه، بحث از این حقوق بوده است؟ این پرسش کار پاسخ به پرسش دیگر را آسان مىگرداند و آن اینکه چرا حالا؟ چرا زودتر نکردیم ؟چون هیچگاه گمان نمىبردیم که تنى چند بنام فقه و بعنوان فقیه، نه تنها ستمهاى بى مانند مرتکب بشوند، بلکه منکر هر گونه حقى براى انسان بگردند و خود را منشاء اعطاء و سلب حق بشمارند.
چاپ دوم کتاب در زمانى انتشار یافت که کتاب، به پنج زبان دیگر، عربى، انگلیسى، آلمانى، ایتالیایى (خلاصه) و فرانسه منتشر شده بود. این امر گواهى بر نیاز اساسى به کتابهایى از این نوع است.
در این کتاب، ارتداد و « آیههاى شیطانى » را نیز موضوع بحث قرار گرفته است. با تحقیق در قرآن، سه ماده دیگر یافته و بر سى و هفت ماده حقوق بشر افزوده شده است.
به خوانندگان یادآور مىشوم که در کلام خدا، تناقض راه ندارد. بنابراین اگر تحصیل اصول راهنما و تشخیص امور واقع مشکل باشد، تحقیق در بود یانبود تناقض معنایى که به یک آیه نسبت مىدهند، با معانى آیههاى دیگر، بطور قطع مشکل نیست. به یمن این ضابطه، آیههاى قرآنى از معنى و تفسیر کردنها که بر مدار زور بعمل مىآیند، خلاص مىشوند. این کتاب هم دلیل بر اینکه در کلام خدا تناقض نیست و هم دلیل بر این که اگر نخواهند به ﺁیه های قرآن معانى را بدهند که ندارند، به معنى کردنهاى ضد و نقیض و تفسیرهاى من در آوردى نیاز نمی افتد .
امیدوارم هنوز و باز نایافتهها یافته گردند و بر این »یافته« افزوده شوند.