توضیحات
کتاب درآمدی بر نظریه های عکاسی نوشته اشلی لاگرینج و با موضوع عکاسی – نقد و تفسیر می باشد. زبان اصلی کتاب انگلیسی است که به فارسی ترجمه و منتشر شده است. کتاب شامل فهرست زیر می باشد: مقدمه ای که پل هیل، استاد دانشگاه مونفور درمورد وجه تمایز این کتاب با سایر کتابهای نظری که در زمینه عکاسی نگاشته شده، بیان میکند. و تاکید میکند که کتاب به زبانی ساده ، قابل فهم و جذاب نگارش شده. و اینکه نویسنده مجموعه متونی را گرد هم آورده که در فهرست کتابهای درسی اغلب دانشگاه ها و مدارس عکاسی جای دارند را مثبت ارزیابی می کند. در قسمت بعد مقدمه خود نویسنده با عنوان چگونه از این کتاب استفاده کنیم می آید. به عقیده لاگرینج نظریات انتقادی نباید پیچیده و مملو از اصطلاحات تخصصی باشند چرا که این کار باعث میشود تنها توجه عده خاصی به این مباحث جلب شود و بقیه را دلسرد میکند. در ادامه توضیحاتی درباره اینکه چرا خلاصه برخی کتابها را در ابتدا و برخی را در انتهای کتاب آورده ذکر می کند. او امیدوار است که با مطالعه این کتاب دانشجویان به اندیشه های انتقادی و تحلیلی روی آورند. فصل اول کتاب شیوه های دیدن نوشته جان برجر فصل دوم کتابهای چشم عکاس نوشته جان سارکوفسکی و طبیعت عکسها نوشته استیون شور فصل سوم درباره عکاسی از سوزان سونتاگ فصل چهارم اتاق روشن رولان بارت فصل پنجم باعنوان درون،پیرامون و اندیشه های بعدی بخشی از مقاله ی مارتا راسلر فصل ششم مقاله ی درون / برون خود نوشته ی ابیگل سالمن گودو فصل هفتم به کتاب تصویر سخنگو :عکاسی و زبان نوشته کلایو اسکات فصل هشتم بحران واقعیت اثر اندی گروندبرگ فصل نهم مقدمه راغوبیرسینگ که خود یک عکاس هندیست، برکتابش رودخانه رنگ فصل آخر خلاصه ای از فصل نمود واقعیت از کتاب معضلات فلسفه نوشته برتراند راسل می باشد. این کتاب در انگلستان یک منبع درسی است، نویسنده در پایان هر فصل یکسری از تمرینهایی آورده که با استفاده از آنها مخاطب باید به نقد و تحلیل نظریات مختلف ارایه شده در کتاب بپردازد.