نسایم گلشن : شرح گلشن راز شیخ محمود شبستری

نسایم گلشن : شرح گلشن راز شیخ محمود شبستری

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شاه داعی شیرازی

توضیحات

به تصحیح: پرویز عباسی داکانی «نسایم گلشن»، به زبان فارسى، اثر شاه محمود داعى شیرازى، از جمله شروح قدیمى بر«گلشن راز» است که در عین ایجاز، حاوى نکات ارزش‏مند عرفانى است. شارح، در ذیل هر بیت، با عباراتى فنى و آکنده از اصطلاحات عرفانى به شرح و تفسیر آن مى ‏پردازد. شاه داعى شیرازى، چنان‏که خود تأکید مى ‏کند، چون فهم برخى از ابیات«گلشن راز» را براى معاصران خویش مشکل مى ‏بیند، دست به تألیف این کتاب مى‏ زند. شرح او از جمله شروح قدیمى گلشن راز است. در این شرح، شاه داعى در برخى از موارد به اختلاف نظرهاى خود با شبسترى اشارت مى‏ کند، اما به‏ صورت جدى به بحث در آن موارد نمى‏ پردازد، چرا که بناى او بر ایجاز متن است. نثر شرح او قدرى دشوار است و این شاید به جهت موضوع مورد بحث؛ یعنى عرفان علمى و نظرى است. حق تکثیر: تهران: الهام: 1377
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری